Würth förändrar Byggsverige

Würth Svenska ABs satsning på den svenska byggmarknaden fortsätter. Würth Svenska AB finns med som utställare på Nordbygg den 23-26 mars 2010.

Med konceptet Würth hela vägen förändrar Würth Svenska AB Byggsverige genom att få byggbranschen att våga ifrågasätta det invanda.

Servicekonceptet ORSY är ett hyllsystem där Würth Svenska AB hjälper kunden att hålla ordning på sitt förbrukningsmaterial och andra produkter. Würth Svenska ABs representant inventerar, plockar upp och fyller på förbrukningsmaterial enligt överenskommen nivå. ORSYtainer är en vidareutveckling av ORSY. Med ORSYtainer, en specialinredd container för byggarbetsplatsen, ser Würth Svenska AB till att rätt produkter för varje byggfas finns tillgängliga vid rätt tidpunkt.

- Platschefen är van vid att varje vecka åka ut flera gånger på stan och köpa förbrukningsmaterial, säger Patrik Olsson, Divisionschef, Würth Svenska AB. Han fortsätter: Tänk om platschefen istället placerade en ORSYtainer på byggarbetsplatsen. Då skulle han vara säker på att förbrukningsmaterialet alltid fanns på plats i rätt mängd och vid rätt tidpunkt, och kunde själv ägna sig mer åt säkerhet, kontakt med underleverantörer och planering.

ORSYtainer är en av de produkter och tjänster som Würth Svenska AB visar i sin monter på Nordbygg. Dessutom kommer Würth Svenska AB att visa övriga delar i konceptet Würth hela vägen, bl.a ORSYscan som är en lösning där förbrukningen registreras med hjälp av en scanner och sedan direkt hamnar i kundens eget affärssystem. På så sätt kan Würth Svenska ABs kunder spara mycket tid och pengar.

- Vi hjälper till att effektivisera byggarbetsplatserna i Sverige, och därigenom underlättar vi för byggföretagen att nå uppsatta lönsamhetsmål, avslutar Patrik Olsson.