På AB väljer Xledger som nytt affärssystem

På AB är ett konsultföretag som genom sin modell pm3 levererar organisationsutveckling och effektivisering med inriktning på interna affärer, portfölj- och förvaltningsstyrning samt governance. På var säkra på att de ville ha en äkta molntjänst och gjorde en ordentlig utvärdering av de alternativ som fanns för tjänsteföretag och har nu valt Xledger för hantering av samtliga ekonomiprocesser.

Johan Fransson, VD för På, berättar om valet av Xledger:

– Vi var ute efter en äkta molntjänst där vi kan få tillgång till vår information var som helst samt från vilken typ av enhet vi än råkar ha tillgänglig. Vi ville ha en tjänsteorienterad lösning där vi inte behövde anpassa oss särskilt mycket efter systemet utan kunde använda det rakt av i vår verksamhet. En viktig parameter i valet var ett snabbt införande som inte tar stora resurs- och kompetensmängder från oss.

Olle Carlenarson, försäljningsansvarig på Xledger AB:

– Vi ser att allt fler företag efterfrågar ett tillgängligt system. I en projektorienterad verksamhet är man ofta utanför kontoret och arbetar och man vill inte att systemet ska begränsa åtkomsten. Med Xledger har man alltid full tillgång till hela affärssystemet oavsett var man befinner sig.

På AB erbjuder konsulttjänster, utbildningar och produkter baserade på den egenutvecklade förvaltningsstyrningsmodellen pm³ (På Maintenance Management Model). pm³ är idag den mest använda förvaltningsstyrningsmodellen i Sverige och kan användas av alla organisationer oavsett bransch.  Läs mer på www.pm3.se

Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem för mindre och medelstora verksamheter. Företaget grundades av Jarle Sky, en av Agresso:s grundare, och har idag mer än 3700 företag i tjänsten. Vi har funnits i tio år på den norska marknaden och 2009 startade verksamheten i Sverige. Läs mer på www.xledger.se