Yasuragi Hasseludden är stockholmarnas Spa- och badfavorit

För tredje året i rad har stockholmarna själva utsett Yasuragi till den bästa spa-anläggningen i Stockholm. Yasuragi Hasseludden stärker därmed sin ställning som stockholmarnas favoritspa- och badanläggning.
Det är i den stora konsumentundersökningen "Storstockholm idag" som Yasuragi Hasseludden toppar sex av tio egenskaper inom branschen "spa". Undersökningens resultat bygger på mer än 1100 intervjuer genomförda under våren 2009.

Yasuragi Hasseludden har den högsta placeringen när det gäller egenskaperna trevlig miljö, fräscha och rena utrymmen, vänlighet och bemötande, bad, personalens kunnande samt utbud av behandlingar. Dessa egenskapar rankas också som de viktigaste av respondenterna i undersökningen. Det är endast i egenskaperna läge, prisnivå, erbjudanden och träning/gym som Yasuragi Hasseludden inte placerar sig som nummer ett.

Fyra av fem stockholmare känner till och var fjärde av dessa har någon gång besökt Yasuragi Hasseludden vilket också gör anläggningen till en av de mest besökta.

När det gäller helhetsbetyget hamnar Yasuragi Hasseludden i en klass för sig, långt före närmaste konkurrent med det vanligast förekommande omdömet "mycket bra".

- Vi tackar med stor ödmjukhet alla stockholmare för ett fantastiskt resultat säger Michael Larkner, marknadschef på Yasuragi Hasseludden. Detta är ett fantastiskt erkännande från marknaden och en trovärdig värdemätare på den kvalitet vi levererar till ca 80.000 gäster varje år. Undersökningen visar också vilket starkt varumärke Yasuragi är och hur viktigt det är att vårda det.

Undersökningen Storstockholm idag görs på eget initiativ av ISI Wissing i syfte att kartlägga stockholmarnas attityder och erfarenheter av olika företag i Stockholm. Undersökningen våren 2009 består av 1168 genomförda intervjuer i åldrarna 15-74 år.

Fakta Yasuragi Hasseludden:

Yasuragi Hasseludden är Sveriges enda japanska spa och erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Där finns 162 hotellrum och sviter i japansk stil, 30 möteslokaler, två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras samt en nyanlagd japansk trädgård. Anläggningen omsätter ca 145 Mkr och drivs av Choice Hotels.

För ytterligare information, kontakta:

Michael Larkner, marknads- och försäljningschef,

Tel 08-747 61 59, 070-648 10 33, michael.larkner@yasuragi.se