Yves Rocher. Frankrikes mest uppskattade företag

Skönhetsföretaget Yves Rocher är Frankrikes mest uppskattade företag. Det är undersökningen Baromètre Posternak/ Ifop som för tionden gången placerar Yves Rocher på förstaplatsen. Yves Rocher rankas därmed högre än varumärken som Airbus, Citroën, Air France och LÓreal.

Yves Rocher erbjuder kvinnor över hela världen skönhet från växtriket. Med sitt franska urspung och ägande, stor verksamhet i Bretagne och Paris och miljontals kunder är varumärket synonymt med fransk skönhet. Med en unik affärsmodell och kontroll över hela produktionskedjan, från planta till hud, har Yves Rocher vunnit fransmännens hjärtan, i mätning efter mätning. Yves Rocher är för tionde gången utnämnt till Frankrikes favoritföretag, bland franska konsumenter, i Baromètre Posternak Ifop.

Yves Rocher behåller sin förstaplats och står för två saker som är mycket viktiga för fransmän i den ekonomiska kris som råder i Frankrike. Sysselsättning och köpkraft. Familjeföretaget erbjuder en erkänd balans mellan pris och kvalitet och fortsätter även att anställa. Dessutom erbjuder företaget naturen. Köpkraft, sysselsättning och respekt för miljön är en vinnande trio för detta internationella företag som är stolt över sina rötter i Bretagne, säger Claude Posternak från företaget La Matrice som genomför undersökningarna.

Det är som svensk svårt att förstå vilket starkt varumärke Yves Rocher är i Frankrike. Förtroendet för både företaget och produkterna är urstarkt och fransmännens passion för skönhet från växtriket är genuin. De är väldigt stolta över sitt Yves Rocher och det som varumärket skapar för människor och miljö i hela världen. Den energin bär vi med stolthet även på den nordiska marknaden och delar med våra många kunder, säger Annelie Johansson, VD Yves Rocher Norden.

Läs om undersökningen www.lamatrice.com/FR/barometre-posternak-ifop-entreprises.html