Succes voor de inzet van engcon aan het einde van het wereldkampioenschap elektrische rallycross – zilver voor het CE Dealer Team

Persbericht -

engcon, de toonaangevende wereldwijde fabrikant van draaikantelstukken, maakt deel uit van het partnerschap achter het "Construction Equipment Dealer Team", CE Dealer Team, dat sinds 2022 de geëlektrificeerde World Rallycross Championship-serie organiseert. Het FIA World RX Championship 2023 werd dit jaar beslist tijdens de laatste ronde van het seizoen in Hong Kong en resulteerde in geweldige prestaties van het CE Dealer Team, bestaande uit Klara Andersson en Niclas Grönholm.

Het wereldkampioenschap was dit jaar opgebouwd uit acht races op wereldberoemde circuits over de hele wereld. Het eindigde allemaal met twee beslissende races in Hong Kong die resulteerden in een 7e plaats voor Klara Andersson en een 3e plaats voor Niklas Grönholm in het rijdersklassement. CE Dealer Team eindigde als 2e in het teamkampioenschap.

Ook de baan in Hongkong werd gebouwd met behulp van een Volvo EC230 die was uitgerust met een draaikantelstuk van engcon.

"Bij engcon zijn we opnieuw een trotse sponsor in ons streven en de inzet voor een baanbrekend, volledig elektrisch platform en gelijkwaardige autosport. Er is nog een lange weg te gaan, maar tegelijkertijd tonen de prestaties van Klara en Niclas dit jaar aan dat we op het juiste spoor zitten. Het is belangrijk dat de investering weerspiegelt waar engcon voor staat", zegt Martin Engström, productmanager bij engcon.

Investering in elektrische energie in lijn met de ambities van engcon

Zowel Klara Andersson als Niclas Grönholm hebben een meerjarige overeenkomst getekend met het CE Dealer Team, dat heeft besloten om zich voor meerdere jaren te verbinden aan deze elektrische investering – een verandering en een grote stap voor de autosport vanuit een duurzaamheidsperspectief. Er was in 2023 een grote belangstelling voor de elektrische WK-serie. De inzet en investering liggen geheel in lijn met de ambities van engcon als het gaat om acties tegen klimaatverandering binnen de graafwereld.

"Ik heb het al eerder gezegd, deze samenwerking is een schot in de roos voor ons. Het is gaaf om deel uit te maken van twee werelden waar de ontwikkeling steeds voortgaat. Op ons thuisvlak, de graafwereld, streven we naar innovatie die bijdraagt aan verbeteringen van de energie-efficiëntie en, op de lange termijn, een groenere industrie. In de onderneming samen met CE Dealer Team maken we dezelfde ontwikkeling, maar dan in de autosport. Ik denk dat we meer van dit soort dwarsverbanden tussen verschillende industrieën moeten vinden om verandering teweeg te brengen waarbij onze innovatiekracht ook andere industrieën ten goede komt", zegt Martin Engström, Product Manager bij engcon.

Lees meer over het FIA World RX Championship 2023: https://www.fiaworldrallycross.com

Lees meer over het CE Dealer Team: https://www.cedealerteam.com/the-team

Onderwerpen

Nederlands:

engcon is de toonaangevende wereldwijde leverancier van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. Met kennis, betrokkenheid en een hoog serviceniveau creëren de meer dan 400 medewerkers van engcon succes voor hun klanten. engcon werd opgericht in 1990 en heeft zijn hoofdkantoor in Strömsund in Zweden. Via 14 lokale verkoopkantoren en een betrouwbaar netwerk van dealers worden klanten overal te wereld bediend. De netto-omzet bedroeg in 2022 ongeveer SEK 1,9 miljard. het B-aandeel van engcon is genoteerd aan Nasdaq Stockholm.

Bezoek www.engcon.com voor meer informatie.

Français:

engcon est le premier fournisseur mondial de tiltrotateurs et des outils associés à ceux-ci qui augmentent l’efficacité, la flexibilité, la rentabilité, la sécurité et la durabilité des excavatrices. Avec des connaissances, un engagement et un haut niveau de service, les plus de 400 employés d’engcon assurent le succès de leurs clients. engcon fut fondée en 1990, avec son siège principal à Strömsund en Suède et est présente sur le marché via 14 entreprises de vente locales, tout en ayant établit un réseau de revendeurs dans le monde entier. Le chiffre d’affaires net s’est élevé à environ 1,9 milliard de SEK en 2022. L’action B d’engcon est cotée au Nasdaq Stockholm.

Pour plus d’informations, n’hésitez pas à consultez le site : www.engcon.com

Perscontacten

Press contact Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Over engcon

engcon is een wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken en bijbehorende uitrustingsstukken die de efficiëntie, flexibiliteit, winstgevendheid, veiligheid en duurzaamheid van graafmachines verhogen. We bieden onder ons eigen merk een uniek draaikantelstuksysteem dat de graafmachine omtovert tot een werktuigdrager die andere machines kan vervangen. We staan in contact met de markt via onze lokale verkoopbedrijven en een gevestigd netwerk met dealers over de hele wereld.