在中国主要高尔夫赛事中,此次Volvo中国公开赛首开先河,在整个赛事中禁止销售一次性塑料瓶,从而减少了近26万个一次性塑料瓶的使用,避免了如此体量的一次性塑料杯进入海洋、垃圾填埋场和自然环境。

Bluewater 与沃尔沃携手推动中国体育赛事的可持续发展

2023年11月6日,中国深圳,挥杆向未来!这是在景色优美的深圳隐格高尔夫俱乐部举行的2023年沃尔沃中国高尔夫公开赛所传递的信息。作为中国举办时间最长、规模最大的高尔夫赛事,今年的赛事与以往27 届赛事不同,在赛场内设置了来自Bluewater独特的补充站,禁止在赛场内销售一次性塑料瓶。 Bluewater 是补水活动领域的世界领先者,拥有极具创新的补水站。

沃尔沃中国公开赛期间投放了17 个 Bluewater 站,为球员和数万名球迷和工作人员提供免费的纯净饮用水,从而避免了近26万千个废弃塑料瓶污染地球的海洋、垃圾填埋场和自然环境。这些水站搭载 Bluewater 市场遥遥领先的SuperiorOsmosisTM 技术,去除水中已知污染物(包括有毒金属、化学品和微塑料颗粒),提供卓越的纯净饮水。

沃尔沃中国公开赛董事会主席赵勤在新闻发布会上表示,沃尔沃和Bluewater都来自瑞典,有着相同的环保和可持续发展价值观。 她表示,做对环境有益的正确事情是沃尔沃品牌的核心,并补充道,“我们与 Bluewater 的合作为保护环境树立了新标准,这是我们打算在未来的活动中继续做的事情”。

Bluewater亚太区董事总经理斯蒂文.陈(Steven Tan)与赵勤女士一起接受了记者采访,他表示,公司很荣幸能够助力沃尔沃开创性实现“绿色”高尔夫赛事,在整个赛事中淘汰塑料瓶,优先考虑更可持续的饮水解决方案。

陈先生说:“Bluewater对沃尔沃中国公开赛参与,建立在我们过去几年在英国举办的英国公开赛和AIG女子高尔夫公开赛等赛事中提供可持续水生态圈的经验基础上。这完全符合我们的可持续发展使命,研发创新水处理技术,为消费者和企业提供卓越的纯净水,从而避免了对一次性塑料瓶的需求,以及它们在生产和运输中产生的污染。”

Bluewater可重复使用的瓶子在整个比赛期间为忘记带杯子和想要保留沃尔沃中国公开赛独特品牌纪念品的球迷,以极为友好的价格出售。

就在与沃尔沃中国公开赛达成共识的几天前,著名的苏格兰圣安德鲁斯林克斯信托基金会(St Andrews Links Trust)任命Bluewater为其官方净水供应商,为高尔夫球手和高尔夫之家的游客提供新一代饮用水解决方案。根据协议,Bluewater过其创新的补水站为整个圣安德鲁斯林克斯庄园提供纯净的饮用水,支持从信托基金会移除一次性塑料瓶的承诺。

关注Bluewater的Instagram、Facebook、Twitter和微信等社交媒体渠道,了解Bluewater在全球范围内的产品、环保举措和活动的最新信息。

关于Bluewater

Bluewater 致力于通过为家庭、商业和娱乐等应用场景,提供颠覆性地创新水处理科技,成为世界上最环保的饮料公司。通过将直饮水点对点的服务,及可循环使用的不锈钢杯和玻璃杯,Bluewater摆脱了一次性塑料瓶及其运输污染的束缚。Bluewater 为全球消费者、酒店和餐饮运营商以及活动和场馆等组织提供产品。 Bluewater 荣获两项《Fast comany改变世界创意奖》和一项 K&B 年度厨房创新奖,并因其在可持续发展方面所做的努力而受到众多其他出版物的认可。

www.bluewatergroup.com

Media Contact:

David Noble, Chief Communications Officer,

M: + 44 (0)7785 302694 Email: david.noble@bluewatergroup.com

#volvochinaopen #volvo #hydratingevents #golf #bluewaterhydration

About Bluewater and FloWater

Stockholm-based Bluewater and Denver, Colorado-based FloWater merged in early 2022, and share a mission of innovating solutions for eliminating single-use plastic water bottles and providing access to safe, purified and great-tasting drinking water for everyone. With their beverages, advanced water purification tech, water refill stations and sustainable bottle solutions, Bluewater and FloWater provide water free of heavy metals, ‘forever chemicals’ (PFAS), bacteria or viruses, microplastics and other contaminants to consumers, business, schools and large-scale sports events globally. Both Bluewater and FloWater have been honored with Fast Company “World Changing Ideas” awards, and featured in numerous leading media, including CNN, Forbes, Inc., The Hollywood Reporter, The Financial Times, and The Daily Telegraph.

For additional information, visit www.bluewatergroup.com and www.drinkflowater.com

Follow Bluewater for water-related news on Facebook, Twitter and Wechat (Search ID: Bluewater). Journalists and bloggers can follow our press releases and blogs at http://www.mynewsdesk.com/us/bluewater. And everyone is welcome to enjoy our themed Bluewater music playlist on spotify at BluewaterPure Radio.

David Noble

Press contact PR & Communications Director Public relations and corporate communications +44 7785 302 694

Bluewater innovates, manufactures and commercializes globally a complete range of premium reverse osmosis water purifiers for residential, business and public use

Bluewater is a world leader innovating, manufacturing, and commercializing water purification technologies and solutions for residential, business and public dispensing applications. Bluewater harnesses patented reverse osmosis technology to remove 99.97% of pollutants from water, including lead, bacteria, pesticides, medical residues, chlorine, microplastics and lime-scale. www.bluewatergroup.com