Dansk tv-premiere på DiCaprios “Frontiersmen”

Dansk tv-premiere på DiCaprios “Frontiersmen”

I en helt ny miniserie fra executive producer Leonardo DiCaprio genskabes en af de mest afgørende perioder i USA's historie med udgangspunkt i landets første 75 turbulente år. Serien Frontiersmen har tv-premiere på HISTORY i Danmark onsdag den 25. juli kl. 21.

I april 1775, få uger før starten på den amerikanske revolution, indleder en gruppe pionerer deres helt eget oprør mod det britiske imperium i kampen for at etablere en permanent bosættelse på grænsen til det ukendte. Foran dem ligger et enormt område på 6,5 millioner kvadratkilometer ubetrådt land - fra Appalacherne til Stillehavet - som en dag vil blive en selvstændig nation.

HISTORYs nye otte timers dokudrama i fire dele, Frontiersmen, fortæller om de eventyrlystne nybyggere, heriblandt Davy Crockett, Lewis og Clark, Daniel Boone og Andrew Jackson, som rejste på tværs af landet for at gøre kolonister til oprørere - og i sidste ende til amerikanere.

Serien strækker sig over en vigtig historisk periode - fra revolutionen til guldfeberen i Californien - hvor Daniel Boone, Meriwether Lewis og William Clark, John Frémont, Andrew Jackson og Davy Crockett stred sig gennem ukendt land, drevet af beslutsomhed og viljen til at klare sig selv.

Med dramatiske rekonstruktioner af de ikoniske nybyggere samt eksklusive interviews med historikere og overlevelseseksperter udforsker første afsnit begyndelsen på den amerikanske revolution. Den ulmende krig begynder at sprede sig fra kolonierne til nye områder, hvilket tvinger nybyggere som Daniel Boone og Davy Crockett til at kæmpe for deres liv og landets fremtid.

Andet afsnit fortæller om indianerhøvdingen Tecumseh, som forener de indfødte amerikanske stammer, mens Lewis og Clark indleder deres legendariske ekspedition til stillehavskysten.

I tredje afsnit sætter amerikanerne deres lid til, at general Andrew Jackson kan forsvare landet mod briterne. Men hans kontroversielle metoder resulterer i en bitter strid med Davy Crockett.

Fjerde og sidste afsnit går bagom Davy Crocketts fald ved The Alamo, mens John Frémont og Kit Carson begiver sig ud på en hemmelig mission, som ender med at føre til krig om Californien.

Frontiersmen har premiere onsdag den 25. juli kl. 21.00 på HISTORY.

Klik her for at se den officielle trailer og her for at downloade højopløselige billeder.

A+E Networks UK er et programselskab med en portefølje af banebrydende faktuelle underholdningskanaler af høj kvalitet, som i Norden omfatter The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 og HISTORY2 HD. Kanalerne sender døgnet rundt, og alle programmer har danske undertekster. Selskabet, som er et joint-venture mellem amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i næsten 100 lande på tværs af Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Øst- og Mellemeuropa, Afrika og Mellemøsten.