Følg med på Ozzy & Jack's World Detour

Følg med på Ozzy & Jack's World Detour

Der er gået næsten 15 år, siden vi blev inviteret hjem til den farverige Osbourne-familie. Nu vender Ozzy og hans søn Jack tilbage til skærmen i en helt ny serie på HISTORY, hvor far og søn rejser verden rundt og besøger nogle af historiens mest ikoniske steder.

Hovedpersonerne i Ozzy & Jack’s World Detour er heavy metal-legenden Ozzy Osbourne og hans søn Jack, som begge er inkarnerede historienørder. Det meste af Jacks opvækst var hans far på turné som forsanger i Black Sabbath og hans eget band, og der var ikke meget tid til familieudflugter. Men nu drager far og søn ud på den fælles rejse, de altid har drømt om.

Der er ingen roadier, ingen tourbus og ingen grænser. Bare en liste over ikoniske lokaliteter og monumenter, som Jack ved vil imponere hans far - heriblandt historisk vigtige steder som Mount Rushmore, Stonehenge, The Alamo, Roswell, Jamestown og de legendariske Sun Studios.

Rejsen bringer også Ozzy og Jack til Washington D.C. hvor de bl.a. slår vejen forbi Det Hvide Hus og det sted, hvor Ozzys store idoler The Beatles festede efter deres første koncert i USA.

De udforsker også den berømte Bletchley Park i England - hjemsted for Storbritanniens heroiske "Enigma" kodeknækkere under anden verdenskrig - og de rejser desuden til Cuba og Japan.

De ti afsnit er fyldt med inspirerende, sjove og underholdende øjeblikke, når de to farverige personligheder drager ud på deres alternative verdensturné for at mærke historiens vingesus.

I denne scene fra afsnit 2 besøger Ozzy og Jack NASA's Johnson Space Center i Houston, og i afsnit 3 dykker de ned i historien om Amerikas kolonitid... og skiftende hårmode!

Ozzy & Jack’s World Detour har premiere tirsdag d. 11. oktober kl. 21.00 på HISTORY.

A+E Networks UK er et programselskab med en portefølje af banebrydende faktuelle underholdningskanaler af høj kvalitet, som i Norden omfatter The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 og HISTORY2 HD. Kanalerne sender døgnet rundt, og alle programmer har danske undertekster. Selskabet, som er et joint-venture mellem amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i næsten 100 lande på tværs af Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Øst- og Mellemeuropa, Afrika og Mellemøsten.