På Allego's ladestationer fungerer alle almindelige betalingsmetoder.

Pressemeddelelse -

Betal din opladning med Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay eller RFID på Allego.

Hos Allego er det let at oplade bilen. Foruden traditionelle betalingskort er det også muligt at bruge abonnementer fra flere af de store bilproducenter, samt RFID-tags fra mere end 800 forskellige udbydere.
- "Det skal være så nemt som muligt at vælge imellem de forskellige lade operatører i Danmark og benytte deres ladere, derfor går Allego forrest og tilbyder betalingsformer uden brug af App eller tags", siger Steven Lau, ansvarlig for Allego i Danmark og Norge.

Det skal være enkelt når man vil oplade bilen på farten. Allego giver derfor ikke kun muligheden for at betale med traditionelle betalingskort, men også med et større antal apps eller tags, samt med otte forskellige abonnementer fra blandt andet Volkswagen, Mercedes, Kia og Hyundai.
- Hvordan betaler man her? Dette er det første spørgsmål, som mange mennesker stiller sig selv på en ny ladestation. Hos Allego skal du være i stand til at betale på præcis den måde du plejer. Både elbil- og lade-udbydere tilbyder deres kunder en række forskellige løsninger.
- "Vores opgave er at integrere så mange betalningsformer som muligt i vores system, så de, der lader hos os, ikke skal tænke over at downloade nye apps eller anskaffe sig yderligere RFID-tags", siger Steven Lau.

Visa, Mastercard eller RFID?
I dag betaler ca. 70 procent af Danmarks elbilister med traditionelle betalingskort, når de lader på farten. 30 procent bruger abonnementer fra bilproducenten eller en ladetag, der er tilknyttet til en anden leverandør som f.eks Monta, Northe, Spirii, More, Virta, Incharge, Plugsurfing eller Eon. Mod et månedligt gebyr tilbyder abonnementer ofte lavere pris pr. Kilowatt time.
- "Markedet ændrer sig virkelig hurtigt. At binde kunder igennem abonemmenter, som resulterer i en økonomisk straf når man bruger en anden ladeoperatør, til trods for at denne lader enten er bedre lokaliseret på ens rute, eller har en større ladeeffekt, er den forkerte vej at gå. Vores mål er jo, at flere skal skifte over til elbil, derfor er det vigtigt at tilbyde en infrastruktur, der kan konkurrere med fossile brændstoffer og gøre det muligt at oplade din bil, hvor, hvornår og hvordan du vil, uden ventetid ved laderen, som mange ellers kender til i Danmark", siger Steven Lau.

Allego udvider kraftigt
Markedet for ladeløsninger bevæger sig hen mod større ladeparker med flere opladere pr. Station. I denne udvikling er Allego en af Europas førende aktører, og virksomheden udvides stærkt med nye ladeparker hver måned.
- "Udviklingen går hurtigt. Vi åbner i år, flere større lokationer langs med motorvejene, samt mindre lokationer på de landeveje der forbinder de mindre byer, så ingen bliver glemt", siger Steven Lau.

Kategorier

Allego blev startet i 2013 og er i dag en førende leverandør af opladningsløsninger til eldrevne køretøjer, med lang erfaring inden for elektromobilitet. Allego driver et paneuropæisk netværk af opladere til elbiler i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrig, Tyskland, Holland, Luxembourg og Storbritannien. Allego har ansvaret for mere end 30.000 ladestationer i byområderne og langs de store veje, hvoraf 2200 er hurtigladere. Allego støtter desuden virksomheder og brugere af elbiler via en cloudbaseret platform, der omfatter hele porteføljen af praktiske tjenester, såsom fakturering, aktiv overvågning, mobile apps, websideportaler og analyser. Som standard tilbyder vi mange forskellige betalingsmidler, herunder almindelige betalingskort og mere end 100 forskellige tags og apps. Hver dag gennemføres over 5000 transaktioner, og antallet stiger dag for dag.

Steven Lau

Pressekontakt Business Developer, Denmark & Norway +45 3126 0701

Relateret materiale

Et pålideligt og tilgængeligt paneuropæisk netværk af superhurtige opladere til elbiler

Allego blev startet i 2013 og er i dag en førende leverandør af opladningsløsninger til eldrevne køretøjer, med lang erfaring inden for elektromobilitet. Allego driver et paneuropæisk netværk af opladere til elbiler i Sverige, Danmark, Norge, Belgien, Frankrig, Tyskland, Holland, Luxembourg og Storbritannien. Allego har ansvaret for mere end 30.000 ladestationer i byområderne og langs de store veje, hvoraf 2200 er hurtigladere. Som standard tilbyder vi mange forskellige betalingsmidler, herunder almindelige betalingskort og mere end 100 forskellige tags og apps. Hver dag gennemføres over 5000 transaktioner, og antallet stiger dag for dag.

Allego Danmark AS
Köpenhamn