Nye LOFT-suiter på Hotel Kong Arthur er klar til gæster den 29. marts 2024

LOFT: Ny værelseskategori på Hotel Kong Arthur

Når Hotel Kong Arthur den 29. marts genåbner en af hotellets bygninger, bliver det med en helt ny værelseskategori. Efter en større renovering giver Hotel Kong Arthur nu sine gæster mulighed for at booke ophold på LOFT-suiter med plads til fem personer.

Tag overnatningen til nye højder

I alt seks LOFT-suiter byder på ophold i to niveauer: Her kan gæster slå sig ned i et loungeområde med sofa og TV eller arbejde ved skrivebordet for senere at finde vej til førstesalen og en kingsizeseng, når søvnen trænger sig på.

Selv om værelseskategorien er ny, vil gæster hurtigt genkende den klassiske indretning fra lobbyområdet, morgenmadsrestauranten og flere af hotellets øvrige værelser. Områderne bindes sammen af velkendte møbelklassikere fra blandt andre Arne Jacobsen, Hvidt & Mølgaard og Børge Mogensen, men LOFT-suiterne byder som de eneste værelser også på Globe-pendlen fra Verner Panton. Globen kan beundres fra hele værelset – også fra førstesalen, der byder på frit udsyn over resten af værelset gennem en New Yorkervæg.

Dekoreret med hjælp fra nabolaget

Nabolaget har givet et helt særligt udtryk til de nye LOFT-suiter. Det er nemlig et af Nansensgades gallerier, Format Artspace, der har sammensat den stemningsfulde kunst, der pryder væggene. Selv om Format Artspace i mange år har haft et indgående samarbejde med Hotel Kong Arthurs søsterhotel Ibsens Hotel, er det galleriets debut på Hotel Kong Arthur.

Udover de seks nye LOFT-suiter genåbner også fem nyrenoverede juniorsuiter og et grandlit-værelse i andre værelseskategorier mandag den 29. april, hvor værterne er klar til at overdrage de første nøglekort til forventningsfulde gæster.

Kategorier

Arthur Hotels er paraplyen over Hotel Kong Arthur, Ibsens Hotel, tre travle restauranter, en labyrint af gårdhaver, en spa og et konferencecenter. Alt sammen lige rundt om hjørnet fra Nørreport midt i København.

Arthur Hotels bygger på værdier som gæstfrihed, solidaritet og omsorg, og både bæredygtighed, lokalmiljø og en uformel atmosfære er det, der kendetegner stedet. Der skal nemlig være rart at være, og gæster skal føle sig hjemme og velkomne. Med kærlig omsorg for såvel gæster som medarbejdere bliver Arthur Hotels drevet med to kvinder i direktionen: CEO Kirsten Brøchner og CCO Pia Schmølker.

Pia Schmølker

Pressekontakt CCO - Kommerciel direktør PR og Kommunikation 29161727
Charlotte Munk Thalund

Pressekontakt Head of Marketing and Communication PR og Kommunikation 30 22 02 22

Velkommen til Arthur Hotels!

Arthur Hotels
Nørre Søgade 11