ASICS’ vinterkollektion 2018 holder dig tør og tilpas varm

Den danske vinter består af flere forskellige faser. Som regel er den ikke så kold i starten, men ofte præget af dårligt vejr som regn og blæst, hvorefter det bliver råkoldt, og efter nytår falder temperaturen så for alvor. Med andre ord gælder det om at have et godt udvalg af træningstøj, der kan kombineres alt efter vejret.

System Layering – lag på lag uden at hæmme
En god tommelfingerregel er, at man altid skal fryse en lille smule, når man begynder at løbe – så bliver man som regel tilpas varm uden at risikere at blive gennemblødt, fordi man har for meget tøj på. Det tager længere tid at lede fugten væk fra kroppen, når den skal gennem tre lag tøj. En anden ulempe ved at have for meget tøj på er, at det kan føles kluntet og hæmmende. Derfor har ASICS udviklet en serie produkter, System Layering, som supplerer hinanden, så man kan holde sig tilpas varm med kun to lag i stedet for tre.

I System Layering-serien er forsiden vindtæt, men resten af tøjet er tyndere og godt ventileret, så man kan træne længere uden at få det for varmt, samtidig med at man beskytter de kropsdele, der er følsomme over for kulde.

Inderst kan man have den behagelige langærmede bluse, System LS, som er forstærket med vind- og varmeisolerende vattering hen over brystet, hvor man har mest brug for varme.

System LS

Blusen kan bruges separat eller kombineres med en System Jacket i samme serie, når det er rigtig koldt. Jakken er vatteret nederst på forsiden, så de to produkter supplerer hinanden optimalt, når de kombineres. Jakken er både vind- og vandtæt og har en åndbar membran. Et meshpanel i ryggen lader overskudsvarmen slippe ud, og jakken har desuden en hætte, som kan rulles sammen i kraven. Jakken føles tynd, men holder godt på varmen, når man begynder at svede, og den passer derfor perfekt på rigtigt kolde dage. Det er naturligvis ikke nødvendigt at bruge de to produkter sammen. De fungerer glimrende hver for sig og i kombination med andet typer træningstøj.

System Jacket

Produktserien omfatter også System Tight, som på forsiden er vindtætte i samme længde som et par længere boksershorts eller sprintertights – præcis i det område, hvor man har brug for ekstra beskyttelse mod vind og vejr.

Lite-Show – med ekstra reflekser
Kollektionen ASICS Lite-Show består af produkter til lavere temperaturer, som er udstyret med et væld af reflekser for at sikre, at løberen er synlig i mørke og vejr med dårlig sigtbarhed. Alle ASICS’ reflekser har såkaldt ”Retro reflectivity”, som indebærer, at lyset reflekteres tilbage, hvor det kom fra. Derudover er reflekserne i Lite-Show-kollektionen placeret således, at man tydeligt kan se, at det er en løber, der bevæger sig.

Lite-Show Jacket & Lite-Show Winter Tight

Lite-Show-kollektionen omfatter ASICS’ mest populære løbesko, som også har ekstra reflekser for at øge synligheden.

ASICS Nimbus 20 Lite-Show

ASICS Dynaflyte 3 Lite-Show

• #asics
  • #feelfast