Atcore udgiver endnu flere statistikker omkring danskernes brug af sociale medier.

Det mest interessante er dog måske at vi er mest aktive på Twitter mellem 21 og midnat. Her tweeter vi omkring 500.000 gange i timen.

Statistikkerne er fundet i samarbejde med Overskrift.dk, der overvåger sociale medier i Danmark og omfatter bl.a. tal omkring dansk Twitter-brug, der er steget dramatisk siden sidste år, hvor Atcore ligeledes udarbejdede en infografik på området.

Infografikken viser blandt andet, at Twitter er populær i Ålborg, hvor Linkedin hitter i Odense. Begge platforme har mange brugere i København.

Den viser også, at vi tweeter om politik med #dkpol, og at #skolechat ligger i top-3 inden for faglige tweets.

Atcore hjælper danske virksomheder med at tiltrække trafik, konvertere besøgende til kunder og med at beholde de rigtige kunder. Attract. Convert. Retain. De har således en omfattende forståelse for alle de online berøringsflader, en kunde har med et firma – herunder på sociale medier. Atcore tilbyder blandt andet hjælp til kommunikationen på diverse sociale medier.

Se hele infografikken med statistikker omkring danskernes brug af sociale medier her

• E-handel, kommunikation

• smdk