Auto Ekstra åbner nyt AutoMester E+ værksted

Auto Ekstra åbner nyt AutoMester E+ værksted

Den 6. marts åbner Auto Ekstra endnu et AutoMester E+ værksted i Horsens. Det nye værksted har plads til at servicere varevogne og tilbyder også erhvervsaftaler i nærområdet. Ifølge værkfører Brian Olesen er begge værksteder en del af landets største værkstedskæde for at kunne tilbyde det bedste til både bil og bilist

Auto Ekstra ligger på Nørretorv i Horsens, hvor de har tilbudt reparation af benzin- og dieselbiler i over 40 år. Tilbage i sommeren 2022 blev Auto Ekstra en del af landets største værkstedskæde som AutoMester E+ værksted. Det betyder blandt andet, at værkstedet i dag også tilbyder service på el- og hybridbiler.

Allerede nu er tiden inde til endnu flere forandringer. Den 6. marts åbner Auto Ekstra nemlig et spritnyt værksted på Norgesvej, der ligger under 10 minutter i bil fra det oprindelige værksted.

“Vi har simpelthen fået så travlt og ønsker ikke at skulle sige nej til nogen kunder. Det gamle værksted skal blive mere et servicecenter, og så skal det nye værksted med højt til loftet kunne klare det tunge arbejde, ” fortæller værkfører Brian Olesen, der har arbejdet som mekaniker i snart 30 år.

Det nye værksted åbner i smørhullet mellem Horsens boligkvarter og erhvervsområde, og hvis man spørger Brian Olesen, er det den helt ideelle placering. Det intet mindre end 600 kvadratmeter værksted har nemlig plads til både privatbiler og varevogne, og målet er at kunne servicere erhvervslivet såvel som de private bilister.

En del af noget større
Siden den 1. juni 2022 har Auto Ekstra være en del af AutoMester-kæden, der består af over 400 værksteder og mere end 1100 dedikerede mekanikere. Brian Olesen nyder at være en del af et nyt, stort sparringsnetværk. Derudover han har oplevet særligt én stor fordel ved at være en del af AutoMester, når det kom til åbningen af det nye værksted:
“AutoMester ved lige præcis, hvad vores kunder gerne vil have, og de har været et fantastisk bindeled til nye kunder. Bare fordi vi åbner et nyt værksted, betyder det jo ikke, at alle kunder komme løbende. Det kræver noget markedsføring. Jeg er god til at lave biler og give en god pris på en reparation, men alt det andet er jeg ikke så god til. Her har det været fantastisk at have AutoMester i ryggen.”

Speederen i bund på den grønne omstilling - med bil og bilist i fokus
Ifølge Brian Olesen er det kun naturligt, at det nye værksted også åbner som et AutoMester E+ værksted:
“Vi ser kun grund til at holde den grønne stil, så det nye værksted skal selvfølgelig også kunne servicere de biler, der indgår i fremtidens bilbranche. Og så har værkstedet også plads til hele to ladestandere. Det betyder, at vi kan hjælpe vores kunder til at få hverdagen til at hænge sammen og tage et grønnere valg”.

Ifølge Brian Olesen er det særligt håndteringen af sikkerheden, der gør det mere avanceret at arbejde med elbiler. Som en del af omstillingen til AutoMester E+ værksted på det første værksted på Nørretorv tog han blandt andet en el- og hybridtekniker-uddannelse, ligesom begge værksteder er el- og hybridcertificerede.

Derudover vil Auto Ekstra gerne gøre det endnu nemmere at være kunde hos dem. Derfor har de sørget for en fleksibel løsning med sms-koder til porten på Norgesvej. På den måde harman mulighed for nemt og trygt at aflevere og hente sin bil, når det bedst passer og ikke kun indenfor værkstedets åbningstider.

Den 3. marts holder Auto Ekstra åbent hus, hvor både nye og gamle kunder er inviteret til at komme forbi og se det nye værksted på Norgesvej 1A.

Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på jorden. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, vejledning omkring grønnere kørsel og miljøforbedringer på benzin- og dieselbiler samt el- og hybrid lånebiler og ladestandere.

AutoMester blev grundlagt i 1993 og har fulgt med udviklingen i autobranchen lige siden. AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med over 400 mærkeuafhængige værksteder i hele landet, der beskæftiger mere end 1.100 dedikerede mekanikere på landsplan og servicerer til sammen over 300.000 kunder.

AutoMester vandt titlen "Årets Værkstedskæde" ved Auto Awards 2019 og igen i 20/21.