Emil Kristiansen arbejder på værkstedet med lærlingen Kristoffer.

Bilhuset Middelfart bliver AutoMester: Vi vil stå stærkere

Den 1. april blev Bilhuset Middelfart en del af landets største værkstedskæde. Ændringen betyder blandt andet, at værkstedet i fremtiden vil blive tilknyttet et stort netværk af mekanikere. Ifølge værkstedsejer Emil Kristiansen er det et kvalitetsstempel at være en del af AutoMester

I over 10 år har Henning Kristiansen solgt biler på Værkstedsvej, der ligger ud mod Hovedvejen i Middelfart. Siden sønnen Emil Kristiansen blev udlært mekaniker i 2019, har de to sammen drevet familievirksomhed og udvidet forretningen til reparation og service af biler. Nu er tiden inde til endnu en forandring. Bilhuset Middelfart bliver en del af værkstedskæden AutoMester for at stå stærkere i fremtidens bilbranche.

“Jeg er rigtig glad for at hænge AutoMester-skiltene op udenfor. Vi har en lyst til at blive en del af noget større og ser frem til nu at have en stærk kæde i ryggen. Det, at blive en del af AutoMester, giver både en større tryghed for os, men også vores kunder,” fortæller den 24-årige værkstedsejer Emil Kristiansen, der driver Bilhuset Middelfart med sin far, Henning Kristiansen.

En del af noget større
Den 1. april blev Bilhuset Middelfart en del af AutoMester-kæden, der består af over 400 værksteder og mere end 1100 dedikerede mekanikere. Lige nu arbejder Emil Kristiansen og en lærling på værkstedet, mens Henning Kristiansen hovedsageligt har ansvar for husets andet ben, som er salg af biler. Derfor glæder Emil Kristiansen sig til at blive en del et endnu større og nyt sparringsnetværk.

“Det betyder meget for os, at vi kan få hjælp til branding, men jeg glæder mig særligt til, at vi skal lære nye mennesker at kende i branchen - både værksteder og konsulenter fra AutoMester.”

Derudover vil AutoMesters krav om certificering og en løbende efteruddannelse sikre en kontinuerlig høj kvalitet på værkstedet. Det er også noget, som både far og søn ser frem til.

“AutoMester forstår vigtigheden i at være med på det nyeste. Derfor glæder vi os til de gode muligheder for efteruddannelse, så vi som mekanikere kan følge med udviklingen,” slutter Emil Kristiansen.

AutoMester blev grundlagt i 1993 og har fulgt med udviklingen i autobranchen lige siden. AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med over 400 mærkeuafhængige værksteder i hele landet, der beskæftiger mere end 1.100 dedikerede mekanikere på landsplan og servicerer til sammen over 300.000 kunder.

AutoMester vandt titlen "Årets Værkstedskæde" ved Auto Awards 2019 og igen i 20/21.