Efter 50 år i branchen overdrager Henning Christensen nøglerne til sit værksted - men ikke til fremmede.

Generationsskifte i Egebæk-Hvidinge: H.C. Automobiler har fået ny ejer

Michael Christensen overtager H.C. Automobiler i Egebæk-Hvidinge ved Ribe. Han overtager værkstedet fra sin far, der går på pension efter 50 år i branchen. Den nye indehaver ser frem til at videregive traditionen for god og tillidsfuld service

Den 1. maj får H.C. AutoMobiler i Egebæk-Hvidinge ny ejer. I fremtiden står Michael Christensen i spidsen for værkstedet, som han overtager fra sin far, der har drevet forretningen siden 1990.

Selv har Michael Christensen haft sin gang på værkstedet, siden han blev færdigudlært mekaniker i 2005. Nu bliver det hans tur til at lade drømmen om at have sit eget værksted blive til virkelighed. Den nye værkstedsindehaver har altid vidst, at han gerne ville være selvstændig, og overtagelsen har været under opsejling i flere år.

“Det handlede nok mest om at finde det rigtige tidspunkt, for overtagelsen er i sig selv helt naturligt for os. Jeg har gået med tanken i flere år, og det er også min fars største ønske, at jeg kunne køre hans forretning videre,” fortæller Michael Christensen, der har haft en nem og glidende overgang til rollen som indehaver.

En arv af tryghed og troværdighed
Værkstedskunderne kommer højst sandsynligt ikke til at mærke den store forskel efter ejerskiftet. Det er nemlig vigtigt for Michael Christensen, at overtagelsen forløber roligt og trygt for både medarbejdere og kunder.

“Det er en tryghedssag at få lavet en bil. Derfor er det vigtigt for mig at vise, at den gode service og kundekontakt stadig er kernen i vores forretning. Min far har altid drevet forretning baseret på ærlighed og troværdighed. Det er den arv, som jeg gerne vil videreføre,” konstaterer Michael Christensen, der er født og opvokset i Egebæk-Hvidinge:
“Her kender alle hinanden, og det understreger kun, hvor vigtig god og tillidsfuld service er. Jeg vil gerne kunne se mine kunder i øjnene, når jeg møder dem i Brugsen.”

Den nyudklækkede ejer løfter også sløret for sine fremtidige planer for værkstedet på Egebæksvej:
“Mit langsigtede mål er, at værkstedet kan vokse sig endnu større med årene.”

Derfor ser den nye værkstedsejer det som en stor sikkerhed, at han overtager netop et AutoMester-værksted.

“Jeg kan virkelig mærke, at jeg har en kæde i ryggen, og det skaber da også en tryghed for mig i overtagelsen. Jeg har faktisk aldrig prøvet andet, så det er for mig den største naturlighed og sikkerhed,” siger Michael Christensen, der nyder at få hjælp til markedsføring samt at bruge det store sparringsnetværk, der består af over 400 værksteder og mere end 1100 mekanikere.

Desuden konstaterer Michael Christensen med et smil på læben, at hans far nok også får svært ved at holde sig helt væk efter 50 år i branchen:
“Der er ingen tvivl om, at han kommer til at drikke meget kaffe hernede. Han er jo også kun interesseret i, at det går mig godt.”

Den 28. april inviterer Henning og Michael Christensen kunder, kollegaer, familie og venner til åbningsreception, hvor de markerer overtagelsen. Receptionen foregår fra klokken 11-17.