Skave Autoværksted er blevet en del af AutoMester E+

Skave Autoværksted er blevet en del af AutoMester E+

Den 1. oktober blev Skave Autoværksted en del af landets største værkstedskæde. Samtidig blev værkstedet et såkaldt AutoMester E+ værksted, som bl.a. betyder, at værkstedet fremover også kan servicere el- og hybridbiler og har større fokus på digitalisering og grønne initiativer

Siden 1994 har ægteparret Anne Mette Lund Nielsen og Flemming Skov Nielsen sammen drevet Shell og Skave Autoværksted. Tilsammen har de over 80 års erfaring fra autobranchen, som ikke alene har ført dem sammen i kærlighed, men som også har skabt deres livsværk. På matriklen i Skave lidt uden for Holstebro driver det driftige ægtepar sammen både tankstation, værksted og et rustbeskyttelsescenter.

“Vi har altid været glade for at være sammen og bruge tiden og dagen sammen, og da vi fik vores første barn, fandt vi ud af, at det var svært at have to karrierer og være forældre på samme tid. Så da vi fik tilbuddet om at overtage værkstedet, så vi en mulighed for at få det hele til at gå op,” fortæller Anne Mette Lund Nielsen.

Og nu er tiden igen inde til forandring. For Skave Autoværksted bliver en del af værkstedskæden AutoMester for blandt andet at imødekomme en grønnere fremtid for autobranchen, behovet for digitalisering og det hastigt udviklende elbilmarked,

“Vi er blevet en del af AutoMester, fordi det som værksted bliver sværere og sværere at stå alene. Det har vi gjort i snart 30 år nu. Det kan man ikke blive ved med med den udvikling, vi ser i autobranchen lige nu med blandt andet elbilerne,” siger Flemming Skov Nielsen og fortsætter: “Vi ser en masse åbenlyse fordele for vores kunder, og for os og vores medarbejdere er det særligt kursus og efteruddannelser, der er vigtige, for den opgave kan godt være tung at løfte alene.”

En del af noget større
I øjeblikket beskæftiger Skave Autoværksted og Shell tilsammen 26 medarbejdere foruden værkstedsindehaverne, og værkstedet er nu blevet en del af AutoMester-kæden, som består af knap 400 værksteder og mere end 1100 mekanikere. Derfor glæder ægteparret sig til at kunne tilbyde sine medarbejdere et endnu større og nyt sparringsnetværk, og så glæder de sig over at blive en del af en grønnere og mere digital fremtid for autobranchen.

“Som værksted kan man ikke bare sidde overhørig, når elbilsmarkedet udvikler sig, som det gør. Det skal vi også være en del af, ellers overhaler de andre værksteder jo en,” siger Flemming Skov Nielsen.

Sidste år steg antallet af elbiler i Danmark med 69 procent, så der i 2022 kørte hele 112.700 elektriske biler rundt på de danske veje. Dertil kommer 104.900 plugin-hybrider. Den udvikling følger Skave Autoværksted tæt, og derfor er det et topmoderne værksted, som nu tilslutter sig AutoMester-kæden.

“Vi har bygget et nyt værksted, der kan håndtere elbiler, og så har vi også fået opstillet ladestandere i forbindelse med vores tankstation,” siger Anne Mette Lund Nielsen, der glæder sig til at byde nye og eksisterende kunder ind under det nye værksted, hvor der nu også bliver mulighed for online booking og rådgivning til dem, der vil køre mere bæredygtigt.

“Ved at være en del af AutoMester kan vi nu også tilbyde kunderne flere fordele gennem kædens fordelsklub. Det indebærer blandt andet, at kunderne kan opspare bonuspoint og opnå bedre rabatter på alt fra tøj til forlystelser rundt om i Danmark,” afslutter Anne Mette Lund Nielsen.

Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på jorden. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og meget mere.