Gå til indhold
Azets indsamler penge og skaber opmærksomhed omkring diabetes-velgørenhedsorganisationen JDRF

Pressemeddelelse -

Azets har gennem en velgørenhedsudfordring for hele koncernen i både Norden og UK indsamlet penge og skabt opmærksomhed omkring velgørenhedsorganisationen JDRF, der fokuserer på type 1-diabetes

For at sætte fokus på hvad det vil sige at leve med en permanent lidelse som type 1-diabetes 24/7, udfordrede medarbejderne sig selv til at gennemføre aktiviteter med fokus på tallene 24, 7 eller 247 den 24. april eller i tiden op til den 24. april.

På denne dag bragte udfordringen medarbejdere i Norden og Storbritannien sammen om en fælles sag og inspirerede folk til virkelig at bruge deres fantasi for at samle så meget som muligt ind. Her er blot nogle få eksempler:

• Jennifer Smith, Senior Manager hos Azets, gik i 24 timer og tilbagelagde over 125 kilometer i sit lokalområde.
  • En farverig flok grønne ballerinaer fra Hertford-kontoret gik sammen om at gå 4 mil hver (cirka 6,5 kilometer), så de sammenlagt nåede op på 24.
  • Kevin Brevitt, IT-chef, udfordrede sig selv til at gå 247 km i april.
  • Julia Burn, direktør hos Blick Rothenberg (en del af Azets), og hendes familie gik en tur på 24.000 skridt sammen. Det er en sag, der ligger Julia særligt på sinde, efter at hendes toårige søn sidste år fik konstateret type 1-diabetes.

Dawn Marriott, administrerende direktør for Azets Group, kommenterede:

“Type 1-diabetes er en sygdom, der påvirker millioner af mennesker rundt om i verden, herunder min søn og mange andre børn, døgnet rundt. Det er en tilstand, der kræver overvågning og opmærksomhed 24/7 – selv når folk sover. Mange kolleger i Azets har familier, der er ramt af type 1-diabetes, så det er en sag, der ligger mange mennesker på sinde.

Vi håber, at vores bidrag er et værdifuldt skridt i retning af at forbedre livet for dem, der lider af sygdommen, og at vi en dag kan udrydde den for altid.”

Sue Perrin, Regional Fundraiser hos JDRF, udtalte:

“Vi er rørte over, at Azets valgte at støtte JDRF gennem deres 24/7-udfordring, som ikke kun øger opmærksomheden på type 1-diabetes, men som også hjælper os i vores arbejde med at udrydde sygdommen. Den generøse donation er meget værdsat i disse vanskelige tider, og vores tak går til alle dem, der tog 24/7-udfordringen op og bidrog så generøst.”

Om type 1-diabetes

• Type 1-diabetes er en kronisk, livstruende sygdom, der har livslang påvirkning på dem, der diagnosticeres med sygdommen, og deres familier
  • Type 1-diabetes er en autoimmun tilstand, som ikke kan forebygges, og som ikke er forbundet med livsstil
  • Mennesker med type 1-diabetes er afhængige af flere insulininjektioner eller pumpeinfusioner hver dag for blot at holde sig i live
  • Ca. 28.000 mennesker er ramt af type 1-diabetes i Danmark. På verdensplan lever flere end 1,1 millioner børn med type 1-diabetes
  • Et barn, der diagnosticeres med type 1-diabetes i en alder af fem år, risikerer at få op til 19.000 indsprøjtninger og 50.000 blodprøver, inden det fylder 18 år

JDRF

JDRF er verdensledende blandt organisationer, der finansierer forskning i type 1-diabetes. Vores mission er at fremskynde livsforandrende gennembrud for at helbrede, forebygge og behandle type 1-diabetes og denne sygdoms komplikationer. For at opnå dette har JDRF investeret mere end 1 milliard pund i sagen, siden vi startede. Vi samarbejder med de bedste hjerner for at udvikle og levere en række innovative behandlinger til mennesker med type 1-diabetes. Vores medarbejdere og frivillige over hele verden er dedikerede til arbejdet for vores vision om en verden uden type 1-diabetes.

Fakta om Azets

Azets i Danmark

Kontor i Herlev, Odense og Aarhus

350+ medarbejdere

Azets som koncern

Ejet af den engelske kapitalfond HgCapital

6.500+ medarbejdere

120.000 kunder

505 GBP i omsætning

Til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, England, Estland, Litauen og Rumænien

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.