Gå til indhold
PLASTIC PICK-UP – For at markere FN's World Ocean Day 2023 deltager mere end 7.000 mennesker i anden afholdelse af den paneuropæiske Plastic Pick-Up Day arrangeret af Azets 4 Kids og Plastic Oceans Europe.

FN'S WORLD OCEAN DAY: PANEUROPÆISK PLASTIC PICK-UP VENDER TILBAGE

Mere end 7.000 mennesker deltager i en paneuropæisk Plastic Pick-Up Day for at markere FN's World Ocean Day torsdag den 8. juni 2023.

Initiativet blev skabt af Azets, den internationale outsourcing-, compliance- og rådgivningsvirksomhed, via deres velgørenhedsorganisation Azets 4 Kids, i samarbejde med den internationale nonprofitorganisation Plastic Oceans Europe (POE).

Den blev lanceret første gang i 2022, og i år er det anden gang, at vi med den årlige indsamling opfordrer folk til frivilligt at bruge en time på at hjælpe med at rydde op i plastikforureningen i deres lokalområde.

Kolleger, kunder og lokalsamfund på tværs af Azets' netværk af 189 kontorer i Danmark, Estland, Finland, Irland, Norge, Rumænien, Sverige og Storbritannien er inviteret til at deltage i Plastic Pick-up Day. Koncernen beskæftiger mere end 7.600 medarbejdere.

Azets 4 Kids blev grundlagt i 2019 for at give børn de værktøjer og ressourcer, de har brug for til at skabe en lysere fremtid for vores jordklode.

POE er en international nonprofitorganisation, der arbejder for at stoppe plastikforurening og fremme bæredygtige samfund verden over.

Gennem programmer inden for uddannelse, aktivisme, ambassadørvirksomhed og videnskab arbejder POE for at inspirere til ændringer i forbrugeradfærd, virksomhedspraksis og offentlig politik.

POE rådgiver Azets 4 Kids i at organisere Azets Plastic Pick-Up Day samt værdifuld indsigt i plastforurening og tips til, hvordan Azets kan blive en mere bæredygtig virksomhed.

Af de 380 millioner tons plastik, der produceres hvert år globalt, viser rapporter, at op til 50 % er til engangsbrug.

Det anslås, at der hvert år bliver dumpet mere end 10 millioner tons plastik i vores have med alvorlige, langsigtede konsekvenser for havets dyreliv og miljøet til følge.

Chris Horne, CEO for Azets Group, siger: "Vi opfordrer vores medarbejdere til at fordybe sig i vores målsætning – at forbedre livet for vores kolleger, kunder og samfund på en bæredygtig måde – hver dag og i alt, hvad de foretager sig. Sidste år deltog hele vores koncern i vores første årlige Plastic Pick-up Day, som var med til at reducere og undgå plastikforurening, og jeg er glad for at kunne lancere Plastic Pick-up Day i 2023 i anledning af FN's World Ocean Day."

"Gennem vores CSR-initiativ, Azets 4 Kids, er vi med at skabe en positiv fremtid for unge mennesker i hele Europa med fokus på at bekæmpe de ødelæggende virkninger af klimaforandringer og miljøforringelser. Vores samarbejde med Plastic Oceans Europe sætter fokus på, hvor vigtigt det er at passe på havene og sikre et bæredygtigt forbrug, samtidig med at det viser Azets' engagement i bæredygtighed."

Andrea Torres Saa, regional direktør for POE, sagde: "Vi er glade for endnu en gang at arbejde sammen med Azets 4 Kids om denne anden årlige Plastic Pick-Up Day. Uddannelse er en af vores vigtigste hjørnesten, og vi er glade for at dele denne værdi med Azets, da vi tror på, at vi gennem uddannelse af fremtidige generationer planter frø, der kan ændre verden."

Om Plastic Oceans Europe

Plastic Oceans Europe (POE) er en velgørenhedsorganisation, der har som formål at gøre opmærksom på plastikforurening og løsninger på problemet.

De arbejder ud fra troen på, at vi kan og skal handle lokalt for at skabe og inspirere til forandring på globalt plan.

Det gør de gennem aktivisme, ambassadørvirksomhed, uddannelse og videnskab, drevet af filmens kvaliteter i forhold til at styrke og globalisere samfundsmæssige handlinger.

Fakta om Azets

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Azets i Danmark

Kontor i Herlev, Odense og Aarhus

350+ medarbejdere

Azets som koncern

Ejet af den engelske kapitalfond HgCapital

6.500+ medarbejdere

120.000 kunder

505 GBP i omsætning

Til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, England, Estland, Litauen og Rumænien

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.