Gå til indhold
HR er en vigtig sparringspartner for ledelsen, da vi er med til at udvikle de initiativer, der skal til for at få det bedste ud af medarbejderstaben. Det gør vi ved at være proaktive i stedet for reaktive.

Ildsjæl får fremtrædende rolle i Azets

Da 42-årige Ditte Munk-Bierre manglede velkvalificerede lønkonsulenter til at sikre korrekte lønkørsler til Azets’ kunder, valgte hun at tage handling og kontakte Undervisningsministeriet og Cph business. Det resulterede i Danmarks første valgfagspakke i løn under financial controller-uddannelsen, som allerede har kunnet tilvælges pr. 1. september i år.

Den ekstraordinære indsats har sammen med stærke HR-resultater medvirket til, at Ditte Munk-Bierre er blevet udnævnt til HR manager, der giver hende ansvaret for den interne HR-afdeling i Azets´ danske selskaber, som har 300 medarbejdere fordelt i Herlev, Odense, Fredericia og Aarhus.

Med sine 11 år i Azets har Ditte Munk-Bierre opnået et stort kendskab til hele koncernen, hvilket adm. direktør June Mejlgaard Jensen kan mærke på Dittes evne for konceptudvikling og til hurtigt og præcist at træffe beslutninger.

- Ditte har med sin mangeårige erfaring et stort kendskab til virksomheden og står bag mange gode og innovative HR-indsatser. At man som hende tager sagen i egen hånd er en utrolig stærk egenskab at besidde. Vi er meget glade for, at lønadministration nu bliver en valgfagspakke under financial controller-uddannelsen på Cph business, så der fremadrettet kommer kandidater ud, som kender love, regler og metoder inden for lønadministration, siger June Mejlgaard Jensen.

Proaktiv HR-afdeling

Medarbejderne er en konsulentvirksomheds største og vigtigste ressource, da de genererer virksomhedens omsætning, er tæt på processer og kunder og kan bidrage med løbende nytænkning af produkter og arbejdsgange. Ifølge Ditte Munk-Bierre er HR-funktionen derfor et vigtigt led i koncernen. Ved at være en del af strategiske overvejelser og beslutninger, giver HR virksomheden en vigtig konkurrencefordel.

- HR er en vigtig sparringspartner for ledelsen, da vi er med til at udvikle de initiativer, der skal til for at få det optimale ud af medarbejderstaben. Det gør vi ved at være proaktive i stedet for reaktive og udarbejde forslag og initiativer til at højne medarbejdernes niveau i virksomheden. Dermed bliver HR-afdelingen meget mere end en stabsfunktion.

HR-strategi tilpasses rekruttering og kompetenceudvikling

Den nye HR manager er tidligere hotelchef og har arbejdet i et rekrutteringsbureau. Ud over sin mangeårige erfaring fra Azets er det erfaringer fra disse jobs, som Ditte tager i brug, når hun skal finde, fastholde og udvikle medarbejdere med de rette kompetencer.

- Vi lever af vores medarbejderes viden og arbejdskraft. Så det er afgørende, at vi har de bedste ressourcer og kompetencer ombord. Derfor tilpasser vi løbende HR-strategien, så virksomheden konstant fremstår som en attraktiv arbejdsplads for medarbejderne og dermed som en professionel rådgiver for kunderne, siger Ditte Munk-Bierre Hansen og uddyber:

- I rekrutteringsprocessen markedsfører vi os bl.a. over for potentielle medarbejdere på uddannelsesinstitutioner og messer, ligesom vi arbejder systematisk med interviews og tests. Når først medarbejderne er ansat, arbejder vi aktivt med individuelle kompetenceplaner. Sammen med hyppig opfølgning, opnåelige mål samt en realistisk tidshorisont sikrer planerne høj trivsel, personlig udvikling og gode resultater, fastslår Ditte Munk-Bierre.

CBS, familie og renovering

For at styrke sine ledelseskompetencer yderligere læser Ditte Munk-Bierre HD i organisation på CBS. Privat bor hun i Kyndeløse nær Kirke Hyllinge med sin mand og deres to børn, hvor hun også er initiativrig og går op i veludført håndværk i forbindelse med renovering af deres hus.

Om Azets

Azets blev etableret i 2016 og er i dag Nordens førende, når det gælder levering af services og systemer inden for regnskab, løn og HR til nordiske virksomheder. Med 83 kontorer i Norden har vi opnået en stor viden om lokale love og regler.

I Danmark er vi flere hundrede medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Odense, Fredericia og Aarhus. Vi har i dag +2.800 kunder, som er virksomheder i alle størrelser og brancher.

Ejerskab

Azets er ejet af HgCapital, en engelsk kapitalfond.

Azets er en del af CogitalGroup. CogitalGroup er en koncern med fokus på outsourcing og rådgivning. Den består af Azets i Norden og de to engelske selskaber Blick Rothenberg og Baldwins. Koncernen leverer services og rådgivning inden for outsourcing, regnskab, økonomi, løn og skat til et stort antal europæiske virksomheder.

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.