Nyt partnerskab mellem Azets og IT-virksomheden Planday

Nyt partnerskab mellem Azets og IT-virksomheden Planday

Azets har indgået et strategisk samarbejde med IT-virksomheden Planday. Målet er at bidrage til den digitalisering af arbejdsprocesser, som finder sted i mange af landets små og mellemstore virksomheder

Azets, som gennem årtier har assisteret danske SMV’er med opgaver inden for økonomi, regnskab og løn, er altid på udkig efter partnerskaber, der kan bidrage til en af økonomihusets vigtigste missioner: at levere løsninger, som gør hverdagen nemmere og mere smidig for små og mellemstore virksomheder. Og Planday, som er blandt markedets førende inden for digital vagtplanlægning, var naturligvis en oplagt samarbejdspartner:

- Det, vi hører fra kunder i SMV-segmentet er, at de ønsker at frigøre tid ved at samle driftsopgaverne i en allround-løsning. De vil have løsninger, som er effektive og som minimerer den tid, de skal bruge på daglig administration. Og med dette samarbejde, hvor Azets’ eksisterende digitale værktøjer inden for løn og regnskab suppleres med Plandays online vagtplanlægning kan vi netop tilbyde kunderne en løsning, som kommer hele vejen rundt, siger senior manager og ansvarlig for partnere i Azets, Jørgen Bærentzen.

Hurtig adgang til verificerede data

Plandays løsning fritager virksomheder for en af de mest tidskrævende opgaver - tilpasning af vagtplaner og sporing af medarbejdernes tid. Medarbejdere indtaster deres tilgængelighed, bytter vagter og registrerer timer gennem en mobilapp. Planday kan sættes op, så gældende regler og lovgivning om f.eks. overtid nemt overholdes, og som arbejdsgiver vil man altid have et opdateret overblik over vagter, timer, medarbejderes tilgængelighed, lønudgifter m.m.

Ifølge Director of Partnerships i Planday, Philip T. Wylonis, er et partnerskab mellem Planday og Azets en helt naturlig udvikling, da det samlet set forenkler og effektiviserer hele processen for kunden – fra vagtplanlægning til modtagelse af lønseddel.

- Det seneste år med pandemi har med al tydelighed vist, at digitalisering af så mange arbejdsgange som muligt er vejen frem. At virksomhederne får hurtig adgang til og indsigt i de vigtigste medarbejder- og finansielle data er essentielt, og i dette samarbejde kan vi levere de nødvendige verificerede data, så kunderne i den anden ende har hænderne frie til at passe deres forretning, siger Philip T. Wylonis.

Lederen har overblikket og kan godkende sine medarbejderes timeforbrug i Planday. Det skaber et nøjagtigt og korrekt løngrundlag, som nemt kan eksporteres og sendes til Azets, der herefter varetager selve lønkørslen. Samarbejdet mellem Azets og Planday giver dermed små og mellemstore virksomheder en oplagt mulighed for at effektivisere samtlige arbejdsgange i en proces, der på den gammeldags, manuelle facon hurtigt bliver en alvorlig tidsrøver og ofte vil indeholde flere fejl.

- Mange af vores kunder kender allerede systemet fra Planday, der fritager virksomheder for en af de mest tidskrævende opgaver. Så det er helt sikkert, at der vil blive taget godt imod samarbejdet, siger Jørgen Bærentzen og fortsætter:

- I sidste ende handler det ganske enkelt om, at man som virksomhed skal have mulighed for at bruge ressourcerne dér, hvor man er dygtig og skaber størst værdi - og ikke på administrativt besvær i dagligdagen. Og det er præcis dét, vi gør muligt med dette samarbejde.

Fakta om Planday

• Planday er Nordens førende leverandør af en workforce management platform, der gør vagtplanlægning og personaleadministration nemt for virksomhedsledere og personale
  • Med over 12 års ekspertise i branchen og hovedkontor i København samt afdelinger i USA, England, Tyskland og Norge tæller virksomheden over 200 medarbejdere og betjener over 6.500 kunder bestående af både private og offentlige virksomheder i alle størrelser.
  • Planday blev i marts 2021 opkøbt af den New Zealandske cloudbaserede regnskabsplatform, Xero Limited, for mere end en milliard danske kroner. Planday fungerer nu som et Xero-datterselskab.

Fakta om Azets

Azets er en international koncern, der tilbyder assistance inden for økonomi, løn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer altid en personlig oplevelse – både digitalt og til døren.

Azets i Danmark

Kontor i Herlev, Odense og Aarhus

350+ medarbejdere

Azets som koncern

Ejet af den engelske kapitalfond HgCapital

6.500+ medarbejdere

120.000 kunder

505 GBP i omsætning

Til stede i Danmark, Sverige, Norge, Finland, England, Estland, Litauen og Rumænien

Jørgen Bærentzen

Pressekontakt Senior manager Marketing og PR +45 40 17 87 45

Med over 7,600 medarbejdere på tværs af vores kontorer, assisterer vi virksomheder og organisationer i alle brancher og størrelser med at udvikle deres virksomhed og realisere det forretningsmæssige potentiale. Uanset om du er en start-up eller en veletableret virksomhed, vil et samarbejde med Azets spare dig for dyrebar tid, så du kan fokusere på det, du er bedst til.

I Danmark er vi 350+ medarbejdere fordelt på kontorer i Herlev, Roskilde, Odense og Aarhus.