BASF øger omsætning og indtjening betydeligt i 1. kvartal 2017

BASF øger omsætning og indtjening betydeligt i 1. kvartal i forhold til samme periode sidste år

- Omsætning €16,9 mia. (plus 19%)
- Den positive udvikling i volumen fortsætter (plus 8%)
- EBIT før ekstraordinære poster €2,5 mia. (plus 29%)
- Outlook for 2017 bekræftet

BASF afsluttede første kvartal 2017 med en betydelig stigning i omsætning og indtjening i forhold til samme kvartal sidste år. ”BASF har haft en god start på året 2017, "siger Dr. Kurt Bock, Chairman of the Board of Executive Directors of BASF SE. "Udviklingen i efterspørgslen, som vi observerede i løbet af 2016, fortsatte i første kvartal af dette år."

Hos BASF, skaber vi kemi for en bæredygtig fremtid. Vi kombinerer økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. De ca. 114.000 ansatte i BASF-koncernen arbejder for at bidrage til succes for vore kunder, som man finder i næsten alle brancher og i næsten ethvert land over hele verden. Vores produkter er opdelt i fem segmenter: Chemicals, Performance Products, Functional Materials & Solutions, Agricultural Solutions and Oil & Gas. I 2016 opnåede BASF en omsætning på omkring 58 milliarder euro. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk