BASF øger omsætning og indtjening i tredje kvartal 2014, trods faldende efterspørgsel

· Omsætning € 18, 3 mia. (plus 3%)

· EBIT før ekstraordinære poster €1,8 mia. (plus 9%)

· Forbedret indtjening for segmenterne Chemicals og Oil & Gas

· Fald i indtjening for Agricultural Solutions

· Outlook 2014: BASF stræber fortsat efter en mindre stigning i EBIT før ekstraordinære poster på trods af udfordrende markedsmiljø

For yderligere information http://basf.com/group/pressrelease/P-14-353

• resultat 3. kvartal

Hos BASF skaber vi kemi – og har gjort det i 150 år. Vores portefølje strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer, forædlingsprodukter og plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Som verdens førende virksomhed inden for kemisk industri kombinerer vi økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten enhver branche i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og løsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikre ernæringsprodukter samt forbedre livskvaliteten.
Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: We create chemistry for a sustainable future. I 2013 opnåede BASF en omsætning på ca. 74 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 112.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA)
og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk