BASF præsenterer 2015 resultat

BASF: Fortsat volatilt og udfordrende markedsmiljø

Resultat for 2015:

• Omsætning €70,4 milliarder (minus 5%)
  • EBIT før ekstraordinære omkostninger €6.7 milliarder (minus 8%)
  • Højere indtjening i forretningsområdet kemikalier; Olie & Gas betydeligt under forrige år
  • Indtjening pr. aktie €4.34 (minus 23%); Justeret indtjening pr. aktie €5.00 (minus 8%)
  • Dividende forslag: €2.90 for 2015

Outlook 2016:

• Betydelig tilbagegang i omsætning grundet frasalg af gas handelsvirksomhed
  • EBIT før ekstraordinære omkostninger forventes lidt under 2015 niveau, baseret på en gennemsnitlig oliepris på $40 per tønde

For yderligere information: https://www.basf.com/en/company/news-and-media/news-releases/2016/02/p-16-117.html

• resultat 2015
  • årsresultat

Hos BASF, skaber vi kemi for en bæredygtig fremtid. Vi kombinerer økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. De ca. 112.000 ansatte i BASF-koncernen arbejder for at bidrage til succes for vore kunder, som man finder i næsten alle brancher og i næsten ethvert land over hele verden. Vores produkter er opdelt i fem segmenter: Chemicals, Performance Products, Functional Materials & Solutions, Agricultural Solutions and Oil & Gas. I 2015 opnåede BASF en omsætning på mere end 70 milliarder euro. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk