Gå til indhold
I Bjelins #TheFloorIsYours-anda er et aktuelt panel blevet inviteret til at tale om - At vælge træ!

Bjelin inviterer dig til paneldebat som nyt medlem af foreningen Trästad

Trästad er et forum med formålet at øge viden om træbyggeri og købskompetencer i kommuner og regioner om at bygge i træ. Trästads medlemmer kommer både fra indkøbssiden i den offentlige sektor og fra det private erhvervsliv, men der er også leverandører, arkitektfirmaer, byggefirmaer og flere andre medlemmer. Linköping Universitet, Linnéuniversitetet, Luleå Tekniske Universitet og RISE er også medlemmer af foreningen, og samarbejde mellem industri og forskning er på dagsordenen.

- Som verdensledende inden for udvikling af nye innovative trægulve ser Bjelin det som en selvfølge at være involveret i arbejdet for øget byggeri i træ. Gennem Trästad får vi nye kontakter, hvor vi kan dele erfaringer og viden om bæredygtigt træ, siger Johan Larsson, CEO for Bjelin Sweden AB.

I Bjelins #TheFloorIsYours-anda er et højt profileret panel blevet inviteret til at tale om - At vælge træ! Paneldiskussionen vil blive transmitteret digitalt i forbindelse med Stockholm Design Week 2022 fra Bjelins showroom i Stockholm på Sibyllegatan 38 den 10. februar kl. 12.00. Tilmeld dig her for at få adgang til linket til paneldiskussionen.

Jessica Becker er en af eksperterne i panelet. Hun driver foreningen Trästad og arbejder med industrielt træbyggeri i industrien med præfabrikerede træhuse og som arkitekt og har tegnet både små og store træhuse.

-Jeg ser frem til at deltage i Bjelins oplæg under Stockholm Design Week. Det er et spændende og vigtigt emne, hvordan træ har en positiv indvirkning på mennesker selv i vores indendørs miljø. Det er et materiale som har fået øget interesse og fokus, ikke mindst på grund af klima- og bæredygtighedsspørgsmålet, men der er mange andre fordele, siger Jessica Becker. Vi er virkelig glade for at byde Bjelin velkommen som nye medlemmer af Trästad med deres store interesse i at drive bæredygtig udvikling fremad og dele deres viden om innovative trægulve.

At vælge træ! Paneldeltagere:

Jessica Becker, driftschef hos Trästad, Arkitekt SAR/MSA.

Anders Carlsson, Teknik & FoU chef hos Derome.

Alexandra Hagen, arkitekt, partner, CEO, White.

Mikael Salo, bæredygtighedsekspert hos Di Gruppen.

Nicholas Ymén, Materialerådgiver projekt hos Bjelin.

Introduktion ved Johan Larsson, CEO Bjelin.

Tilmeld dig her for at få adgang til linket til paneldiskussionen.

Bjelin er en del af den svenske familieejede virksomhedskoncern Pervanovo med base i Viken i det sydlige Sverige og med topmoderne produktionsfaciliteter i Kroatien. Koncernen har 2200 ansatte med en årlig omsætning på 2 milliarder SEK. Bjelins grundlæggere opfandt verdens første laminatgulvprodukter i deres tid hos Perstorp i slutningen af 1970'erne, inden de i 1990'erne introducerede det innovative klikgulv, som nu er koncernens førende produktlinje. Bjelins globale salgsorganisation markedsfører i øjeblikket deres seneste grønne gulvinnovation, Hardened Wood, en teknologi til at skabe holdbare og miljøvenlige gulvbelægninger. Hardened Wood fremstillet ved hjælp af Woodura®-teknologien er patenteret af koncernens F&U-virksomhed Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark