Størrelse XXL i forhold til L.

Bjelin lancerer endnu en dimension til sortimentet af hærdede trægulve.

På grund af kundernes efterspørgsel har Bjelin lanceret hærdede trægulve i forskellige størrelser i hele Europa. Disse skandinavisk designede gulve er udviklet og fremstillet i Europa ved hjælp af banebrydende teknologier, og der indkøbes førsteklasses kvalitetstræ fra skovene i Kroatien.

Bjelin lancerede sin seneste 3.0-serie tidligere i år med opdaterede farver og teknologier samt planker i størrelserne Medium og Small. Den nye størrelse Large, der måler 180 mm x 2000 mm, ligger mellem en størrelse Medium og de brede XL- og XXL-planker, hvilket skaber mere fleksibilitet til bolig- og erhvervsprojekter.

"Vi tror på evnen til at tilpasse og optimere pladsen," siger Hannes Lindblom, Head of Product Management hos Bjelin. "Vores nye størrelser maksimerer brugen af træ og begrænser spild, hvilket afspejler vores engagement i effektivitet, fleksibilitet og bæredygtighed."

Den nye størrelse Large fås med en professionel matlak, som er Bjelins stærkeste overfladebehandling til dato. Den ekstremt slidstærke overflade gør gulvet let at vedligeholde og beskytter det mod pletter, hvilket gør det ideelt til områder med meget trafik som hoteller, restauranter, kontorer og butikker - eller indgangspartiet i et hjem.

Udstyret med det lækagesikre 5G® Dry™ gulvlåsesystem er disse gulve hurtige og nemme at installere, samtidig med at de eliminerer behovet for lim, søm og fugemasse. Vandtætte samlinger forhindrer også vand i at trænge ned igennem gulvet og beskadige undergulvet.

Bjelins populære hærdede trægulve er fremstillet med den patenterede Woodura®-teknologi, der sikrer af produktionen af 100% ægte trægulve af høj kvalitet, der er tre gange stærkere og modstandsdygtige over for slag og slitage. Teknologien gør det også muligt at producere ti gange mere færdigt gulv af hver træstamme. Teknologierne i Bjelins gulve er udviklet in-house af søsterselskabet Välinge Innovation.

Bjelin ser frem til at dele flere nyheder, efterhånden som virksomheden fortsætter med at vokse.

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

www.bjelin.dk

Creative Flooring