Gå til indhold
Størrelse Small sammenlignet med størrelse XXL | Hannes Lindblom, salgs- og marketingdirektør i Bjelin

Bjelin lancerer plankegulve i små størrelser

Bjelin lancerer en dynamisk og alsidig mindre størrelse til sine hærdede trægulve efter sommer. Den nye størrelse Small er visuelt tiltalende, nem at håndtere og ideel til både bolig- og erhvervsmiljøer, og den er fyldt med banebrydende teknologier.

Tidligere i år lancerede virksomheden en opdateret 3.0-serie med forbedrede farver og teknologier sammen med plankegulve i størrelsen Medium. De n nye størrelse planker, -Small, der måler 1.170 x 151 x 9,2 mm. passer nemt ind i biler og elevatorer. De giver også mulighed for kreative designs og er et perfekt supplement til de større og bredere gulvplanker.

"Den nye størrelse maksimerer brugen af træ og begrænser spild," siger Hannes Lindblom, salgs- og marketingdirektør hos Bjelin. "Og æstetisk set tror vi på evnen til at tilpasse og optimere pladsen. Disse planker i mindre størrelse afspejler vores engagement i effektivitet, fleksibilitet og bæredygtighed."

Størrelsen Small fås i den matte pro-lak, som er Bjelins bedste lak til dato. Den ekstremt slidstærke overflade gør gulvet let at vedligeholde og beskytter det mod pletter hvilket gør det ideelt til områder med tung trafik som hoteller, restauranter, kontorer og butikker - eller i indgangspartiet til et hjem.

Udstyret med det nye fugtresistente 5G® Dry™ låsesystem er disse gulve hurtige og nemme at installere samtidig med at de eliminerer behovet for lim, søm og fugemasse.

Bjelins populære hærdede trægulve er fremstillet ved hjælp af den patenterede Woodura®-teknologi, som er en måde at producere 100% ægte trægulve af høj kvalitet der er tre gange stærkere og yderst modstandsdygtige over for stød og slag. Teknologien gør det også muligt at producere ti gange mere trægulv fra hver træstamme. De teknologier der anvendes ved fremstillingen af Bjelins gulve er udviklet internt af søsterselskabet Välinge Innovation.

Bjelin ser frem til at dele flere nyheder efterhånden som virksomheden fortsætter med at vokse.

Bjelin er en del af den svenske familieejede virksomhedskoncern Pervanovo med base i Viken i det sydlige Sverige og med topmoderne produktionsfaciliteter i Kroatien. Koncernen har 2200 ansatte med en årlig omsætning på 2 milliarder SEK. Bjelins grundlæggere opfandt verdens første laminatgulvprodukter i deres tid hos Perstorp i slutningen af 1970'erne, inden de i 1990'erne introducerede det innovative klikgulv, som nu er koncernens førende produktlinje. Bjelins globale salgsorganisation markedsfører i øjeblikket deres seneste grønne gulvinnovation, Hardened Wood, en teknologi til at skabe holdbare og miljøvenlige gulvbelægninger. Hardened Wood fremstillet ved hjælp af Woodura®-teknologien er patenteret af koncernens F&U-virksomhed Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark