Bjelin præsenterer unik Contrast-kollektion

Bjelin præsenterer unik Contrast-kollektion

Bjelin har lanceret en spændende ny gulvkollektion - Contrast - som hylder de karakteristiske egenskaber ved den berømte Spačva-eg. Disse slidstærke Woodura Planks 3.0 i hærdet træ er skabt gennem en kombination af teknologi og tidløst håndværk og er velegnede til både boliger og kommercielle miljøer med høj trafik.

"Vi så muligheden for at producere et mere dynamisk gulv ved at bruge vores eksisterende farver og skabe stærke kontraster," siger Emanuel Lidberg, Head of Design hos Bjelin. "Kollektionen bygger på vores skandinavisk-inspirerede palet og gør et stærkt indtryk, samtidig med at den passer ind i vores Woodura Planks 3.0-serie."

Takket være adgang til en topmoderne R&D-afdeling via søsterselskabet Välinge Innovation har Bjelin været banebrydende for en revolutionerende måde at forbedre træets naturlige struktur på. Woodura®-teknologien, der bruges til at fremstille trægulve, gør det muligt for ni specielt designede børster at integrere pigmenter i forskellige kontraster problemfrit og fremhæve egetræets naturlige årer.

Woodura gør trægulve tre gange stærkere end traditionelle trægulve, med forbedret vand- og slagfasthed. Kombineret med det vandresistente 5G Dry-låsesystem holder disse gulve længere. De er også udstyret med en slidstærk klasse 33 pro mat lak - Bjelins mest holdbare lak til dato.

Disse højtydende gulve, der er fremstillet af europæisk, FSC-certificeret træ fra Kroatien, fås i XL-format og i Nature-kvalitet. De omdefinerer spillereglerne inden for bolig- og erhvervsdesign og introducerer en moderne, teknologidrevet elegance, der skriger innovation.

Bjelin ser frem til at dele flere nyheder, efterhånden som virksomheden fortsætter med at vokse.

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

www.bjelin.dk

Creative Flooring