Bjelin vinder den kommercielle 2023 Installation Award

Bjelin vinder den kommercielle 2023 Installation Award

Bjelins hærdede trægulvsprojekt med Charlottehaven har vundet den kommercielle kategori i 2023 Installation Award af FLOOR Trends & Installation magazine. Projektet i København, Danmark, omfattede installation af Bjelins klikbare, hærdede egetræsgulve i 44 renoverede, fuldt udstyrede hotellejligheder.

FLOOR Trends & Installation Awards hylder de mest kreative installatører og interessante installationer i både bolig- og erhvervsmiljøer. Bjelin's store projekt med Charlottehaven, fyldt med avanceret dansk design, blev udvalgt for sin unikke opsætning og løsning.

Alle indretningsbeslutninger var truffet, da Charlottehaven valgte det hærdede egetræsgulv, og tidsfristen var stram. På trods af dette roste installatørerne den nemme installation med det lækagesikre mekaniske gulvlåsesystem, 5G® Dry™, der er indbygget i gulvene.

"Vi elskede at arbejde på dette projekt og er beærede over at modtage denne pris," siger Henrik Ottesen, General Manager i Bjelin Danmark. "Det viser, hvor nemt det er at arbejde med vores sortiment af hærdede trægulve, og hvor overlegen vores gulvlåseløsning er."

Charlottehaven værdsætter kvalitetsarbejde, og selvom beslutningen om gulvbelægning blev truffet sent i processen, udførte installatørerne installationen perfekt inden for rammerne af renoveringen. På grund af hotellejlighedernes karakter, hvor familier med børn og kæledyr bor i uger eller måneder ad gangen, skulle gulvene være robuste, langtidsholdbare og modstandsdygtige overfor vand. Gulvene lever fuldt ud op til alle disse forventninger takket være det hærdede trægulv og dets avancerede gulvlåsesystem

Bjelins hærdede trægulve er fremstillet efter den banebrydende Woodura®-teknologi, der gør gulvene tre gange stærkere, og det lækagesikre 5G® Dry™-gulvlåsesystem, som begge er udviklet af Bjelins søsterselskab Välinge Innovation. 5G® Dry™ sikrer en hurtig, nem og holdbar installation uden lim eller søm med samlinger, der forhindrer vand i at sive ned gennem plankerne og beskadige undergulvet.

Bjelin ser frem til at dele flere nyheder, efterhånden som virksomheden fortsætter med at vokse.

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

www.bjelin.dk

Creative Flooring