Bjelin’s hærdede trægulve vinder prisen for "Best Overall Product" på TISE 2023

Bjelin’s hærdede trægulve vinder prisen for "Best Overall Product" på TISE 2023

Bjelin’s hærdede trægulve har vundet en pris for sine kommercielle Klasse 33 gulve på The International Surface Event (TISE) 2023. Med de innovative 5G® Dry™- og Woodura®-teknologier fra Välinge Innovation blev det bæredygtige hærdede trægulv i kommerciel kvalitet tildelt prisen som bedste "Overall Product".

"Kvalitet er nøglen for Bjelin’s hærdede trægulve, da vi kombinerer en høj standard for trægulvsprodukter med avanceret teknologi," siger Zach Adams, General Manager for Välinge North America. "Det er derfor en stor ære at blive anerkendt med denne prestigefyldte pris."

"Best of Awards" afholdes hvert år på den velkendte TISE-messe i Las Vegas, hvor både deltagere og repræsentanter for branchen stemmer om de bedste produkter.

Kommercielle områder har unikke krav, og traditionelt har det været et spørgsmål om form snarere end funktion - men ikke længere. Bjelins hærdede trægulve i Klasse 33 er et bevis på at et smukt ægte trægulv kan være perfekt til selv stærkt trafikerede områder. Med avanceret teknologi fra Välinge Innovation er det nu muligt at få det perfekte gulv til din virksomhed, uanset om det er et hotel, en restaurant, en café eller en butik, uden at du behøver at gå på kompromis.

"Vores patenterede teknologi er til gavn for alle gulve. Du kan nu få et træprodukt med et meget højere niveau af vandtæthed. 5G Dry er et fugtresistent gulvlåsesystem og Woodura-teknologien skaber en endnu mere vandafvisende overflade. Denne teknik gør også gulvene betydeligt stærkere, mere ridse- og slagfaste og endnu mere holdbare end alle traditionelle alternativer. Det betyder at du får et gulv af højeste kvalitet som selv når det er placeret i et kommercielt område, vil være vedligeholdelsesvenligt og problemfrit," siger Per Nygren, Executive Vice President, Välinge Innovation.

Bjelin er en del af den svenske familieejede virksomhedskoncern Pervanovo med base i Viken i det sydlige Sverige og med topmoderne produktionsfaciliteter i Kroatien. Koncernen har 2200 ansatte med en årlig omsætning på 2 milliarder SEK. Bjelins grundlæggere opfandt verdens første laminatgulvprodukter i deres tid hos Perstorp i slutningen af 1970'erne, inden de i 1990'erne introducerede det innovative klikgulv, som nu er koncernens førende produktlinje. Bjelins globale salgsorganisation markedsfører i øjeblikket deres seneste grønne gulvinnovation, Hardened Wood, en teknologi til at skabe holdbare og miljøvenlige gulvbelægninger. Hardened Wood fremstillet ved hjælp af Woodura®-teknologien er patenteret af koncernens F&U-virksomhed Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark