Dynamisk partnerskab mellem Götenehus og Bjelin

Dynamisk partnerskab mellem Götenehus og Bjelin

Den innovative gulvvirksomhed Bjelin har indgået et spændende partnerskab med Götenehus, en af Sveriges største producenter af enfamiliehuse. Den strategiske alliance markerer en vigtig milepæl i bestræbelserne på at forbedre livskvaliteten for husejere i Sverige.

Fra september i år er Bjelin den eneste leverandør af trægulve til Götenehus' villaer og fritidshuse, med det hærdede trægulv SKOGEN som standardvalg. Gulvene er fremstillet med den revolutionerende Woodura®-teknologi, udviklet af Bjelins søsterselskab Välinge Innovation, som gør gulvene gange stærkere end traditionelle trægulve og mere holdbare.

Bjelin og Götenehus har et fælles engagement i innovation, håndværk og i at levere en høj standard til deres kunder. Sammen ønsker de to virksomheder at give nye boligejere adgang til førsteklasses, topmoderne gulvløsninger, der supplerer Götenehus' design.

"Som udvalgt gulvleverandør til Götenehus ser vi denne satsning som et skridt i retning af at løfte boligoplevelsen," siger Bjelin Sveriges salgschef Fredrik Hammarsten. "Ligesom Götenehus er vores produkt baseret på omtanke for råmaterialer, ressourcer og mennesker og at tilbyde et gulv, der passer til alle hjem. Dette partnerskab personificerer vores fælles vision om at levere høj kvalitet til boligejere."

"Vi er glade for at udvide samarbejdet med Bjelin", siger Anders Blomqvist, produktchef hos Götenehus AB. "Det er en fordel for både os og vores kunder at vi kan tilbyde et eksklusivt og slidstærkt plankegulv som standard der også er miljøvenligt."

Ved produktionen af Bjelins hærdede trægulve sker 100 % af forarbejdningen af råmaterialet i direkte forbindelse med skoven. De hærdede trægulve er svanemærkede og testet for et godt indeklima. Bjelins hærdede trægulve betyder flere gulve af mindre råmateriale der også holder længere - godt for både miljøet, klimaet og boligerne.

Ud over det klassiske hærdede trægulv SKOGEN, som har en dejlig naturlig nuance, tilbydes også et bredt udvalg af Bjelin sildebensparket som et ekstra valg.

Om Götenehus

Med over 90 års erfaring er Götenehus en af Sveriges største småhusproducenter, der lover indbygget omtanke. Fra husets design og fornemmelse til de velplanlagte, funktionelle og gennemtænkte plantegninger er de ved deres kunders side fra idé til færdigt hjem. Alle husene er arkitekttegnede og af høj standard og kvalitet. Götenehus AB er et helejet datterselskab af Götenehus Group AB, hvis aktier er noteret på First North, som er en del af Nasdaq Stockholm.

Om Bjelin

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB - koncernen og udvikler og fremstiller en bred produktportefølje af både traditionelle trægulve og innovative gulve i nye materialer. Udviklingen sker i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, der er bedst kendt som opfinderen af klikgulvet. Produktionen foregår på egne hypermoderne fabrikker i Sverige og i det nordlige Kroatien hvor Bjelin har adgang til FSC-certificerede råvarer af høj kvalitet og erfarne medarbejdere, der i generationer har arbejdet med at forædle det velkendte slaviske egetræ.

Bjelin er en del af den svenske familieejede virksomhedskoncern Pervanovo med base i Viken i det sydlige Sverige og med topmoderne produktionsfaciliteter i Kroatien. Koncernen har 2200 ansatte med en årlig omsætning på 2 milliarder SEK. Bjelins grundlæggere opfandt verdens første laminatgulvprodukter i deres tid hos Perstorp i slutningen af 1970'erne, inden de i 1990'erne introducerede det innovative klikgulv, som nu er koncernens førende produktlinje. Bjelins globale salgsorganisation markedsfører i øjeblikket deres seneste grønne gulvinnovation, Hardened Wood, en teknologi til at skabe holdbare og miljøvenlige gulvbelægninger. Hardened Wood fremstillet ved hjælp af Woodura®-teknologien er patenteret af koncernens F&U-virksomhed Välinge Innovation AB, www.bjelin.se www.bjelin.com

Creative Flooring

Bjelin er en del af Pervanovo Invest AB-koncernen og udvikler og fremstiller en bred vifte af gulvprodukter, herunder traditionelle trægulve og innovative gulve af nye materialer. Denne udvikling er i samarbejde med søsterselskabet Välinge Innovation AB, bedst kendt som opfinderen af det første mekaniske gulvlåsesystem.

Produktionen foregår på Bjelins topmoderne fabrikker i Sverige og det Kroatien, hvor virksomheden har adgang til højkvalitets FSC-certificeret træ. I generationer har meget erfarne medarbejdere arbejdet der for at forædle den velkendte slaviske eg til vintønder – og nu gulve.

Bjelin-Denmark