4-VEJS STRETCH - NY MODEL I X1900-SERIEN

4-VEJS STRETCH - NY MODEL I X1900-SERIEN

4-VEJS STRETCH, NY MODEL I X1900-SERIEN
Blåkläders nye håndværker bukser gør de mest krævende arbejdsstillinger til en leg.

I de seneste år har vi set hvordan stretch er blevet standard i næsten alle beklædningsgenstande med en smallere pasform. Jeans producenter har længe tilføjet stretch i deres slim-fit modeller. De førende mærker af professionelt arbejdstøj ved, at tøj skal være fleksibelt til krævende arbejdsstillinger.

"Moderne fagfolk i dag sætter pris på arbejdstøj med funktionelle detaljer, der samtidig har en god og behagelig pasform. Den overlegne bevægelsesfrihed, som dette 4-vejs stretch giver, betyder at vi ser utallige anvendelsesmuligheder for dette materiale. Vi vil indarbejde 4-vejs stretch i fremtidige kollektioner, da det giver en fremragende komfort, fleksibilitet og bevægelsesfrihed”, siger René Christiansen, Country Manager for Blåkläder Denmark.

Grundig test før lanceringen
Blåkläder har altid ført an i materialeudvikling, og produkterne gennemgår omhyggelige og grundige tests. Bæredygtighed, holdbarhed og lang levetid er nøglefaktorer, der skal være opfyldt, før et nyt materiale godkendes til brug i produktionen.

"Det har været en udfordring for os at finde et funktionelt stretch materiale, der ikke går på kompromis, når det kommer til kvalitet eller holdbarhed. Efter flere tests har vi opnået vores mål, og vi er meget tilfredse med resultaterne" siger René Christiansen

De nye håndværker bukser fokuserer på bevægelsesfrihed, komfort og funktion, og her spiller 4-vejs stretch hovedrollen. Lanceringen af det nye sortiment er understøttet af mange testpiloter fra forskellige brancher, der udsatte tøjet for hårde belastninger. Den første, der lanceres, er 1998-bukserne, en kombination af 4-vejs stretch med 360° bevægelsesfrihed, forstærket med CORDURA® stretch for øget slidstyrke og holdbarhed i områder med høj slitage.

"Det eneste problem er, at vores testpiloter ikke ønsker at returnere bukserne, og jeg forstår dem. Når du har prøvet et par 4-vejs stretch bukser, er det svært at forstille sig andet", siger René Christiansen

Sortimentet med 4-vejs stretch består af tre håndværker bukser i flere farver og to håndværker shorts. Kan allerede nu købes hos udvalgte forhandlere.

1998 Håndværker bukser 4-vejs stretch X1900
Håndværker bukser i 4-vejs stretch materiale, komfort og funktion i den perfekte kombination. Alsidige og komfortable håndværker bukser, ekstremt bløde og fleksible med smalle ben. Disse bukser er designet til at modstå krævende opgaver uden at gå på kompromis med komfort og pasform. Bukserne er lavet af et blødt 4-vejs stretch materiale, der er både stærkt og fleksibelt i alle retninger. Bukserne har avancerede detaljer og praktiske lommer med CORDURA® forstærkning, en lårlomme med lynlås og læg, en tommestoklomme, sømlommer og funktionelle værktøjsstropper, for eksempel en hammerstrop. Knælommen er forstærket med CORDURA® stretch materiale på ydersiden og stretch materiale på indersiden for øget bevægelsesfrihed. Blødt mesh stretch i knæhasen for god ventilation. Benafslutning med forstærkning på bagsiden giver effektiv beskyttelse mod slitage.

1997 High Vis Buks 4-vejs stretch
Håndværker bukser i 4-vejs stretch materiale, komfort og funktion i den perfekte kombination. Alsidige og komfortable håndværker bukser, ekstremt bløde og fleksible med smalle ben. Disse bukser er designet til at modstå krævende opgaver uden at gå på kompromis med komfort og pasform. Bukserne er blødt 4-vejs stretch materiale, der er både stærkt og fleksibelt i alle retninger. Bukserne har avancerede detaljer og praktiske lommer med CORDURA® forstærkning, en lårlomme med lynlås og læg, en tommestoklomme, sømlommer og funktionelle værktøjsstropper, for eksempel en hammerstrop. Knælommen er forstærket med CORDURA® stretch materiale på ydersiden og stretch materiale på indersiden for øget bevægelsesfrihed. Blødt mesh stretch i knæhasen for god ventilation. Benafslutning med forstærkning på bagsiden giver effektiv beskyttelse mod slitage.

1989 Håndværker Buks uden sømlommer 4-vejs stretch X1900
Lækre og komfortable håndværker bukser, der er ekstremt bløde og fleksible med smalle ben. Bukserne er designet til at modstå krævende opgaver uden at gå på kompromis med komfort og pasform. Bukserne er lavet af et blødt 4-vejs stretch materiale, der er både stærkt og fleksibelt i alle retninger. Bukserne har avancerede detaljer og praktiske lommer med forstærkning. Knælommerne er forstærket med CORDURA® Stretch på ydersiden og et lettere stretch materiale for øget bevægelsesfrihed på indersiden. Blødt mesh stretch i knæhasen for god ventilation. Benafslutning med forstærkning på bagsiden giver effektiv beskyttelse mod slitage.

For yderligere information, kontakt venligst:
René Christiansen, Country Manager for Blåkläder Danmark
E-mail: rene.christiansen@blaklader.com Tel: +45 2177 0294

Kategorier

BLÅKLÄDER udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sko til håndværkere med høje krav til funktionalitet, kvalitet og design. Vi sælger vores produkter på et internationalt marked via forhandlere. Vores hovedkontor og produktudvikling er placeret i Svenljunga, Sverige. Vi har vores produktionsenheder i Vietnam og Sri Lanka og producerer ca. 3. millioner stykker Blåkläder arbejdstøj årligt. Med 17 datterselskaber i Europa og USA og en årlig omsætning på 100 mio. €, er vi det største brand af arbejdstøj i Norden og en af verdens førende producenter.

René Christiansen

Pressekontakt Country Manager Danmark +45 21 77 02 94
Jacob Lange

Pressekontakt Adm. Direktør Lange PR - Public Relations & Kommunikantion +45 20 76 30 20

Blåkläder - Quality workwear since 1959!

BLÅKLÄDER, der blev grundlagt i Sverige i 1959, udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sko til alle faggrupper med høje krav til funktionalitet, kvalitet og design. Virksomheden sælger sine produkter i 20 lande, og det danske hovedkontor ligger i Støvring syd for Aalborg. Blåkläder producerer godt tre millioner stykker arbejdstøj på Sri Lanka og i Myanmar om året og lægger meget stor vægt på bæredygtighed – ikke blot i valget af materialer, men hele vejen rundt i forsyningskæden fra produktion til slutkunde. Med 15 datterselskaber i Europa og USA, agenter i Japan, Schweiz og Island og en årlig omsætning på 190 mio. Euro (2021) er Blåkläder en af verdens førende producenter og det største brand inden for arbejdstøj i Norden.
Læs mere på www.blaklader.com

Blåkläder Workwear ApS