Mere power, lavere strømforbrug: De nye opvaskemaskiner med PerfectDry fra Bosch

Mere power, lavere strømforbrug:

De nye opvaskemaskiner med PerfectDry fra Bosch

• Nyt sortiment med kraftfulde og effektive opvaskemaskiner fra Bosch
  • Ekstra rent: Extra Clean Zone klarer selv meget snavset service i overkurven
  • Ekstra rummelig: 25 % mere plads til småt service, takket være den nye tredje kurv
  • Ekstra bæredygtig: øget effekt med reduceret energiforbrug, takket være Zeolith-tørring
  • Ekstra bekvem: statustjek og -betjening, uanset hvor du er, samt nye, digitale funktioner via Home Connect til alle opvaskemaskiner i det nye sortiment

PerfectDry opvaskemaskinerne fra Bosch har altid givet et optimalt vaskeresultat, effektivitet og knastørre resultater, selv af plastikting. Nu lancerer Bosch et nyt sortiment af opvaskemaskiner, der netop fremhæver disse høje standarder. Vi byder på nye funktioner, som en tredje kurv, der giver plads til mere service, og den innovative Extra Clean Zone, der leverer et endnu bedre og mere effektivt vaskeresultat.

En kurv til ethvert behov

Kurvesystemet i de nye Bosch PerfectDry-opvaskemaskiner har nogle smarte detaljer som f.eks. nye udtrækssystemer, silikonedetaljer, som beskytter og holder glassene på plads i den øverste kurv, og den ekstra brede doseringsassistent, hvor vasketabletterne opløses endnu hurtigere, så hver enkelt tablet udnyttes optimalt. Men ikke nok med det: De nye opvaskemaskiner med PerfectDry har, eller kan eftermonteres med, en ekstra tredje kurv over overkurven. Det giver en øget kapacitet på 25 % og giver plads til mere småt service, som espressokopper, skåle, piskeris og større køkkenredskaber. Den er særligt ideel til små plastikskåle, da de holdes på plads og dermed ikke kan vælte. Bølgemønstret i kurven forhindrer, at servicet flytter sig. Knivholderen holder knivene sikkert fast, og beskytter både kurven mod at blive beskadiget og brugerne mod at komme til skade. En særlig smart funktion er, at en del af kurven kan flyttes til siden. Det betyder f.eks., at langstilkede vinglas eller høje ølglas stadig kan placeres i overkurven, hvor der ellers ikke ville være plads til dem. Denne ekstra kapacitet betyder at maskinen skal køre færre gange, og det er bedre for både brugerne og miljøet.

Ny definition af ren

Skåle med indtørrede havregryn efter morgenmaden? Dessertskåle med fastbrændt crème brûlée? Indtil nu har "problemer" som disse, ofte krævet besværlige og tidskrævende for- eller efterbehandling – og derfor har Bosch integreret tre roterende dyser længst fremme i overkurven, en såkaldt Extra Clean Zone. De roterende dyser sprøjter konstant vand på servicet, og dermed opløses selv indtørrede madrester. På grund af den ekstra vandcirkulation kræver Extra Clean Zone ikke en høj temperatur. Den nye funktion kan nemt og efter behov slås til eller fra direkte ved dyserne.

Tørt på den bæredygtige måde

Opvaskemaskiner bedømmes ikke udelukkende på, hvor effektive de vasker, men også på hvor godt de tørrer servicet. Der er her Boschs mangeårige erfaring med zeolit-tørring giver pote. Teknikken baserer sig på det naturlige mineral zeolit, og fungerer ved at omdanne fugt til varm og tør luft, der skaber den energibesparende og ekstremt effektive PerfectDry-tørreproces. Især plastikting, som bruges i mange husholdninger i form af madkasser, plastikkopper og vandflasker, tørres så grundigt, at de kan sættes på plads i skabet med det samme uden yderligere tørring – det giver mindre besvær og lavere energiforbrug.*

Afslappende opvask

Når en opvaskemaskine gør sit arbejde uden nogle anmærkninger, kan du læne dig tilbage og lade maskinen gøre sit. Og nu kan denne luksusfølelse blive endnu større takket være Home Connect. Opvaskemaskiner med PerfectDry, der er tilsluttet Wi-Fi i Home Connect appen kan overvåges og betjenes via din smartphone eller tablet, uanset hvor du er. Hvis du beslutter at tage en lur, kan du bruge funktionen “Silence on Demand”. Når programmet aktiveres, bliver opvaskemaskinens allerede lave lydniveau reduceret til det lavest mulige i op til 30 minutter. Ofte anvendte programmer og indstillinger kan også gemmes og aktiveres med et tryk, enten via appen eller direkte på opvaskemaskinen. Hænderne fulde? Det løser Bosch! Med stemmestyring kan de nye PerfectDry opvaskemaskiner også få kommando med stemmen sammen med Home Connect, eksempelvis Alexa eller Google Home**. Fremtiden for opvask ser meget nem og afslappet ud!

* Bosch PerfectDry opvaskemaskine med Zeolith, der forbruger 0,73 kw/t sammenlignet med en tilsvarende Bosch opvaskemaskine uden Zeolith, der forbruger 0,92 kw/t per cyklus i henhold til EU-direktiv nr. 2019/2017.

**Google er et varemærke tilhørende Google LLC.

Om Bosch

Bosch er kendt verden over for sin høje kvalitet og pålidelighed. I mere end 85 år har vores produkter levet op til vores omdømme: Bosch er Europas førende producent af hvidevarer og husholdningsapparater. Vores produkter imødekommer de krav en moderne hverdag stiller. Banebrydende teknologi og ofte overraskende enkle løsninger skaber resultater og gør en vigtig forskel i forbrugernes hverdag. Desuden sikrer den høje kvalitet og det tidsløse design en længere levetid. Den høje kvalitet kommer også tydeligt til udtryk, når produkterne anvendes, og det understøtter vores motto: “Invented for life.

BSH Hausgeräte GmbH er, med en omsætning på ca. 13,2 mia. EUR i 2019, og med 58.000 medarbejdere, ledende globalt inden for husholdningsapparater. Virksomhedens brandportefølje omfatter 13 velkendte mærker som Bosch og Siemens, samt Home Connect og servicemærke som Kitchen Stories. BSH har 40 forskellige fabrikker og er repræsenteret af omkring 80 virksomheder i 50 lande. BSH er et Bosch Group Company.

Få mere information og komplet produktoversigt, besøg https://www.bosch-home.dk