Nordens ledende skobutik på nettet satser på jeans

Brandos er i dag Nordens ledende skobutik på nettet med ca. 25.000 forskellige modeller og 500 varemærker. Nu udvider Brandos butikken og sit produktudbud ved at tilbyde sine kunder en online jeans afdeling på sitet. Fra og med november i år vil der kunne findes de mest velkendte jeans mærker der sammenlagt giver kunderne 60 jeans modeller at vælge imellem – men – til foråret 2013 vil Brandos fylde hylderne med endnu flere mærker og modeller som jeans-fans vil kunne boltre sig imellem.

-    Vi vil tilbyde vores kunder et bredt og dybt udvalg af de produkter vi sælger – Vi vil give vores kunder et super sortiment! Hidtil har dette super-sortiment udelukkende bestået af sko men nu satser vi på et bredt udvalg af jeans som kunderne kan mikse og matche med deres personlige stil – præcis som vi tilbyder med sko, fortæller Tomas Björkén, projektleder for jeans på Brandos.

Brandos blev startet i 2006 i Stockholm af Karl-Johan Pantzar og Fredrik Juto. De så at udbuddet i de fysiske butikker mere og mere kunne forveksles med hinanden og derfor besluttede de at ville kunne tilbyde et super-sortiment af sko på nettet. BRANDOS.se fødtes og har siden begyndelsen gjort det muligt for tusindvis af kunder at finde de sko som passer til lige netop deres personlige stil. Brandos indtrådte på det danske marked i 2008. I dag er Brandos på i alt 9 europæiske markeder. Jeans branchen består i dag af mange stærke varemærker og Brandos ser et stort potentiale i at kunne profilere og sælge dem i sin online butik.

-    I dag ejer stort set alle et par jeans. Vi vil at det skal blive muligt for vores kunder at finde de perfekte jeans hos os ved at kunne tilbyde et unikt bredt sortiment fra begyndelsen af 2013. Vi udvider vores antal af jeans mærker og modeller lidt efter lidt og derfor har vi nu valgt at præsentere de første nyankommne jeans mærker allerede nu. Det er utroligt spændende for os, fortsætter Tomas Björkén.

Brandos’ Jeans afdeling åbner på deres hjemmeside d. 6. November 2012. Et udvalg af kendte mærker er Edwin, Filippa K, Levi’s, Lee, Replay, G-Star og Örjan Andersson. Som med sko tilbyder Brandos sine jeans-kunder fri fragt og returret. Dette er for at kunderne skal kunne prøve mærkerne hjemme – foran deres eget spejl med deres egne outfits – i fred og ro.

For yderligere information kontakt:
Tomas Björkén, Projektledare jeans, tomas.bjorken@brandos.com, 0045 (0) 70 454 97 44
Katarina Selley, PR-ansvarig,
katarina.selley@brandos.com, 0045 (0) 70 420 99 94
Kamilla Louise Jørgensen, Country Manager DK,
kamilla.jorgensen@brandos.com, 0045 (0) 707404151

• online butik
  • e-handel
  • online
  • denim
  • jeans
  • beklædning
  • pressemeddelelse
  • mode
  • brandos

Brandos er et af de største og hurtigst voksende online skobutikker i Europa med over 25.000 forskellige modeller fra mere end 500 mærker. Vores mission er at tilbyde et enestående stort udbud af fodtøj til både mænd, kvinder og børn. Og vi har sko til alle livet lejligheder, året rundt. Siden vores begyndelse i Stockholm i 2006 er Brandos vokset til at have mere end 120 medarbejdere og sælger sko på i alt ni markeder – Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Storbritannien og Frankrig. I regnskabsåret 2011/2012 omsatte Brandos for 347 millioner svenske kroner og har siden begyndelsen levret mere end 1 million par sko.  I 2012 blev Brandos udråbt til ’Årets E-handelsvirksomhed’ samt ’Årets Komet’ af den svenske brancheorganisation. Ydermere blev Brandos også kåret som ’Årets Skobutik’ af den svenske modebranches magasin – Habit.