Rekordsalg af rejser

Danskerne slår til nu for at få del i de store rabatter mærker Bravo Tours

Vintervejret er over Danmark, og dermed er danskerne rejselyst øget - helt i overensstemmelse med sædvanen.

- Den store fremgang i salget af charterrejser startede allerede mellem jul og nytår, og halvvejs inde i januar ser det ud til rekordsalg i årets første måned, hvor vi normalt sælger næsten 25 procent af årets rejser, siger administrerende direktør i Bravo Tours, Peder Hornshøj.

Vintervejret medfører stor rejselyst, og det er ikke kun vinterens rejser, der er rift om. Det er i særdeleshed også forårets og sommerens rejser, der bliver revet væk lige nu. En anden årsag end vejret er, at der er store rabatter at hente for dem, der bestiller i god tid.

- I Bravo Tours har vi altid belønnet dem, der bestiller i god tid. I anledning af Bravo Tours’ 15-års fødselsdag har vi øget rabatterne til de hurtige, så lige nu giver vi helt op til 1.500 kroner i rabat på tusindvis af rejser, siger Peder Hornshøj.

Sommerens populæreste charterrejsemål ser ud til at blive de græske øer og Mallorca samt Bravo Tours’ nyhed fra 2013, Costa de Almería. Tyrkiet, Portugal, Bulgarien og dette års nyhed, Menorca, rykker også fint.

- Det er højsæson for vinterrejser lige nu. I år er der ekstra stor efterspørgsel på de Kanariske Øer, da mange rejser til Egypten er annulleret. Det giver et kæmpepres på de populære ferieøer, og ifølge Bravo Tours-direktøren vil der da også denne vinter hurtigere være udsolgt til Gran Canaria, Tenerife, Fuerteventura og Lanzarote.

- Når trist vintervejr eller sne og kulde for alvor sætter ind, så øges interessen for at rejse ned til varmen øjeblikkeligt. Det mærker vi for alvor lige nu, så hvis man kommer for sent til at bestille sin rejse til Kanarieøerne, så har vi også sat fly ind fra februar til Tunesien og Djerba, der er Middelhavets sydligste ø, ligesom vores nye rejsemål Eilat i Israel og det Røde Hav tilbyder masser af sol, varme og spændende oplevelser, siger Peder Hornshøj

• solferie
  • charterrejser
  • transport
  • fly
  • rejse
  • oplevelser

Bravo Tours tilbyder  Solferie, Safari, Rundrejser, Golfrejser, Kombinationsrejser. Oplevelsesrejser og Grupperejser, der giver minder for livet.

P