SKADESTUEN ER TILBAGE FOR FULD UDRYKNING MED ALLE SÆSONER

Skadestuen gjorde George Clooney verdensberømt, og der venter 250 timers nostalgisk underholdning, når samtlige 15 sæsoner af 90’er-hitserien bliver tilgængelige på C More den 19. juni.

George Clooney fik sit store gennembrud i Skadestuen i rollen som den populære børnelæge Dr. Doug Ross. En charmerende karakter med kvindetække, der ikke var bange for at bøje reglerne. George Clooney var blandt de seks originale karakterer i serien, og medvirkede i de fem første sæsoner, og dukkede senere også op en enkelt gang i henholdsvis sæson 6 og 15.

Mens Skadestuen blev springbrættet for Clooney til en blomstrende filmkarriere, så fortsatte succesen for serien, der er en af de mest sete på amerikansk tv. Det blev til 331 afsnit fordelt over 15 sæsoner, som rullede over skærmen fra 1994 til 2009. Skadestuen formåede også at vinde 116 priser gennem tiden, heriblandt 22 Emmy-statuetter og en enkelt Golden Globe, som Anthony Edwards modtog i 1998 for sin skuespillerpræstation i sæson 4.

I løbet af de mange år medvirkede en lang række gæstestjerner også i Skadestuen, såsom Ewan McGregor, Susan Sarandon, Kirsten Dunst, David Schwimmer, Lucy Liu, Kristin Davis og sågar tennisspilleren Serena Williams.

C More har siden slutningen af 2020 løbende fyldt på hylderne med flere og flere sæsoner af Skadestuen. Lørdag den 19. juni bliver den 15. og sidste sæson så udskrevet og tilgængelig, så du kan indlægge dig selv til dagevis af neglebidende spænding med kampe på liv og død, stærke kvindelige læger og George Clooneys dragende blik.

For mange vil det blive til et nostalgisk gensyn, mens nye seere kan glæde sig til at stifte bekendtskab med det dygtige personale på County Generals skadestue i Chicago. Der er travlt med at redde menneskeliv, og der skal træffes svære beslutninger i et hektisk arbejdsmiljø, hvor der ikke er plads til sarte sjæle. Samtidig må personalet kæmpe for familielivet og kærligheden, der ikke kan holdes nede på trods af daglige tragedier.

• george clooney
  • skadestuen

Forestil dig at du kan vælge frit mellem utallige film og serier, børneunderholdning samt dokumentarer og se det præcis, hvornår du ønsker. C More har aftaler med en lang række film- og serieproducenter, som sikrer C Mores kunder adgang til de største blockbustere og nyeste serier.