CapitalBox køber hollandske Spotcap

CapitalBox kan nu offentliggøre at de har købt Spotcap NL, den hollandske del af Spotcap Global, som et skridt i udviklingen af det europæiske marked. Opkøbet blev gennemført i 2020.

Scott Donnelly, CEO hos CapitalBox, ser et stort potentiale i købet og glæder sig over det produkt, de nu kan tilbyde på det hollandske marked.

“Spotcap har bygget en fantastisk virksomhed i Holland. Ved at bringe vores viden og teams sammen, vil vi være stærkere end nogensinde før, og gøre et endnu bedre stykke arbejde med at finansiere SMV’er der ønsker vækst” lyder det fra Donnelly.

Købet af Spotcap NL giver CapitalBox adgang til det hollandske marked, et marked med over 1.1 million små og mellemstore virksomheder. Med dette køb er CapitalBox nu til stede på seks europæiske markeder.

Større kunder og større lån

CapitalBox har været aktiv på det hollandske marked siden 2016, men kan med købet af Spotcap få adgang til en anden kundeportefølje. Spotcap NL, som har været på det hollandske marked siden 2015, tilbyder et Pro produkt som er rettet mod store virksomheder. Produktet tilbyder lån på op til 350.000 EUR og sælges primært gennem et partnernetværk.

Spotcaps platform er bygget på en velfungerende, avanceret teknologi, som har været med til at gøre virksomheden en af markedslederne i Holland. Derudover kommer CapitalBox også til at drage nytte af Spotcaps markedsviden, kreditvurderingskompetencer og partnernetværk.

Det bedste for begge parter

CEO hos Spotcap Global, Jens Woloszczak, er glad for salget af Spotcap NL til CapitalBox, da han har planer om at gå en anden retning med sin virksomhed.

Salget af Spotcap NL markerer det sidste skridt i at fokusere Spotcap Global på udlån som en service via vores LendSuite proposition. Vi ser CapitalBox som den ideelle køber af Spotcap NL, til fortsat at gro virksomheden og realisere dens potentiale over de næste år. Den igangværende kombination af ekspertise og teknologi vil styrke den allerede stærke position i markedet, hvilket igen betyder endnu bedre finansieringsmuligheder for hollandske SMV’er” siger Woloszczak.

Spotcap NL vil skifte navn til CapitalBox, men derudover kører virksomheden videre som den er. CapitalBox beholder Spotcaps kontor i Amsterdam, ligesom alle medarbejdere bliver flyttet med over i CapitalBox.

• Økonomi, finans

• capitalbox