Terrasser og vinbarer for at nyde de katalanske vine

Terrasser og vinbarer for at nyde de katalanske vine

Catalonien forbliver dit hjem, for i Catalonien taler alle om vin, både inde i landet og på kysten, både i landsbyerne og i byerne.

Den nye Abadal Wine Bar (http://abadal.net/tasting-wine-bar/), et ideelt forslag om at have et glas vin, samt en afslappende samtale udendørs, i en afslappet atmosfære og med en uovertruffen udsigt af landskabet omkring denne vingård med Pla de Bages oprindelsesbetegnelse. Alt dette med alle hygiejne- og sikkerhedsprotokoller implementeret i overensstemmelse med de nye regler for at garantere besøgendees helbred, så forhåndsbestilling er påkrævet.

I samme vinregion åbner vingården Oller del Mas sin vinbar (https://ollerdelmas.com/en/restaurant-2/wine-bar/) med en udendørs terrasse med unik udsigt over bjerg Montserrat- et symbol på obligatorisk besøg, hvis du vil “dykke” i Catalonien - og forskellige forslag til alle døgnets tider, fra vermut tid til sent om aftenen; fredage og lørdage med live musik.

I D.O. Penedès er en nyhed Jardins de Codorníu, et naturligt rum beliggende omkring denne århundrede gamle vingård og erklæret som et nationalt historisk-kunstnerisk monument, hvor du kan smage et glas cava og retter med lokal gastronomi underskrevet af Cal Blay, et firma med næsten 40 års historie, der nyder anerkendt prestige på dette område, men du skal booke på forhånd. Også i Penedès og uden forudgående reservation kan du besøge Cava Bar de Cellers Carol Vallès (https://cellerscarol.com/cava-bar/?lang=en_EN). Dets gårdhave og udendørs rum er det perfekte sted at indånde, slappe af og nyde weekend-aperitiffen, det vil sige et bredt udvalg af lokale snacks, oste, pålæg og patés sammen med et koldt glas eller en flaske af deres mousserende produkter.

En anden mulighed at overveje er Jardí Restaurant El Celleret af Torres-familien, som åbnede sidste sommer. Beliggende i den emblematiske Mas La Plana gård, mellem vinmarker og med udsigt over Montserrat, har rummet åbnet sine døre med et forslag tilpasset de nye tider for at nyde enogastronomi med alle de sikkerhedsforanstaltninger, der er anbefalet af sundhedsmyndighederne.