Nu bliver Statoil-stationerne i Danmark til Circle K

(København, 3. maj 2016) I morgen begynder ændringen af Statoil stationerne i Danmark med indvielsen af den første Circle K station på Kettevej i Hvidovre. I løbet af 2016 ændres Statoil farverne på alle stationer til Circle K’s farver – rød, hvid og orange.

- Det her er en historisk dag. Vi er stolte af vores 29 årige historie under Statoil navnet i Europa, og nu tager vi et stort skridt fremad. Vores kunder vil stadig møde det samme venlige personale, vores beliggenheder forbliver de samme, og vi tilbyder de samme varer og services, som Statoil har været kendt for. Som en del af den globale Circle K familie fortsætter vi med at udnytte mulighederne for at udvikle endnu bedre kundetilbud, siger Jacob Schram, koncernchef i Europa for Couche-Tard, der ejer det globale Circle K netværk.

Sammen med butikschef, Jørgen Plambeck Larsen og administrerende direktør i Danmark, Timothy Tourek indvier Jacob Schram i morgen den nye Circle K station i Hvidovre, hvor vi tager afsked med Statoil og hilser Circle K velkommen. Fra morgenstunden serveres gratis morgenbrød for kunderne, og der vil være masser af underholdning hele dagen. Udover den officielle åbning med taler og den røde snor, der klippes, kommer sangskriver og producer Søren Rasted, der er tidligere medarbejder og deler sine bedste Statoil minder.

Danmark er sammen med Sverige og Norge de første lande i Europa, der skifter til Circle K. Inden årsskiftet har alle Statoil stationer i Danmark skiftet til Circle K facade og i alt skifter ca. 1.500 stationer i Skandinavien, Irland, Baltikum, Polen og Rusland. Det europæiske og russiske stationsnet vil være komplet i 2018.På verdensplan er der næsten 11 700 Circle K stationer i 23 lande fordelt på tre kontinenter, som får den nye opdaterede Circle K facade i denne periode.

- Ændringen giver os store muligheder. Vi håber, at kunne gøre Circle K endnu mere populær og kendt, end Statoil har været. Statoil er markedsleder på mange områder, og det tager vi selvfølgelig med videre, herunder udvikling af vores brændstofsmærke miles. Vi går nu ind i en ny fase som en del af et stærkt globalt brand med en klar lokal forankring. Det vigtigste vil altid være at give vores kunder den bedst mulige oplevelse på vores stationer og i alle møder med vores BtB-kunder, siger Timothy Tourek, Adm. Direktør i Circle K Danmark A/S.

Læs mere om Circle K på www.circlek.dk og få et historisk overblik på vedlagte faktaark.

For yderligere information kontakt venligst:

Marketing og Kommunikationsdirektør Ann Kirstine Havsteen, Circle K Danmark A/S – tlf.: 33 42 40 88

anhav@circlekeurope.com

Kommunikationschef Linda McBeth, Circle K Danmark A/S – tlf. 22 73 72 11 linmc@circlekeurope.com

• Detailhandel

• forretning
  • business
  • marked
  • circlek

Om Circle K Danmark A/S

Circle K Danmark A/S har bemandede stationer fordelt over hele Danmark, som tilbyder brændstof, bilvask, kaffe og mad. Kvalitet er et nøgleord, både når det handler brændstof og convenience. Som en del af et stort globalt netværk har vi muligheden for at dele hinandens bedste ideer, opfindelser og produktudvikling.

Circle K betjener ca. en million kunder på stationerne dagligt og har godt 2.300 stationer (full-service stationer og ubemandede anlæg) i Skandinavien, Irland, Polen, de baltiske lande og Rusland. Derudover sælges olie, diesel og fuel til opvarmning og industri samt marinebrændstoffer, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. Med omkring 18.500 ansatte i Europa driver koncernen også 12 olieterminaler, cirka 400 tankbiler (via leverandører) og 38 depoter.

De danske aktiviteter består udover de bemandede servicestationer under varemærket Circle K, af automatstationer under varemærkerne 1-2-3 og INGO samt direkte salg af olieprodukter til transport, opvarmning andre industrielle formål.

Circle K Danmark AS et helejet datterselskab af Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-Tard). Couche-Tard er en ledende convenience-kæde hjemmehørende i Canada bestående af cirka 8.100 butikker i Nordamerika og Europa, hvoraf circa 5.500 er servicestationer.