Med Conrad Sourcing Platform kan fagfolk finde alt, hvad de har brug for, så de kan belyse indendørs og udendørs områder på optimal vis. Fotokilde: auremar-stock.adobe.com

Alt belyst på professionel vis

Uanset om det er indendørs, bygningsfacader eller udendørs faciliteter - lys skaber atmosfære, tilføjer accenter og skaber tryghed

• ProRail3 fra Paulmann: det fleksible skinnesystem med 3 faser til den professionelle installatør
  • Downlights fra Ledvance: de energibesparende Allround-produkter til alle offentlige områder
  • Projektører: den rigtige LED-løsning til ethvert udendørsområde

Lys giver utallige muligheder for at skabe en bestemt atmosfære i indendørs og udendørs rum, at påvirke stemningen hos individet, at fremhæve genstande eller at formidle sikkerhed.
I en erhvervsmæssig kontekst kan det være et vigtigt bidrag til at skabe et sundt, produktivt og effektivt arbejdsområde. Udover disse aspekter samt lysdesignet spiller fleksibilitet, energieffektivitet, praktik og holdbarhed også en afgørende rolle i erhvervsmæssige og offentlige rum.

Emnet belysning spiller en central rolle i Conrad Elektroniks bygningsteknologiske sortiment og tilbyder dermed professionelle brugere såsom blikkenslagere og bygningsteknikere alt, hvad de har brug for, så de kan udstyre interiør og udendørsarealer optimalt efter behov og kundens krav.

Det 3-fasede skinnesystem ProRail3 fra Paulmann er velegnet til erhvervsmæssig indretning, f.eks. til en praksis, advokatfirmaer, kontorer, butikker, hoteller eller restauranter.
Det er kendetegnet ved en høj grad af fleksibilitet og muliggør en række forskellige planlægningsscenarier, takket være et stort udvalg af systemkomponenter i tre systemfarver.
En lang række belysningsmuligheder kan let implementeres og tilpasses efter behov. ProRail3 giver dig mulighed for specifikt at belyse varer og udstillinger i et rum, belyse hele vægge og gulve og oprette dine egne lyszoner. Designlamperne skaber en stuelignende atmosfære på kontoret eller i en lægepraksis og tilføjer stilfulde accenter i åbne forretningsrum i catering- eller detailhandelssektoren.

Sortimentet af ProRail3-skinnesystemet omfatter en lang række lys, der omfatter både Triac-dæmpbare COB LED-lys og lamper med fatninger, der muliggør et fleksibelt valg af lyskilder samt en let udskiftning.
Modellerne spænder fra eftermonteringspunkter til pendler. LED-skinnespotsprodukterne fra Zeuz-serien er af høj kvalitet og fås f.eks. i tre forskellige strålevinkler og giver et stærkt lys samt høj farvegengivelse. Paulmann leverer også en universal pendeladapter, som enhver pendel kan installeres på via ProRail3-skinnen. I det hele taget er Paulmann-systemet kompatibelt med alle almindelige 3-fasede skinnesystemer, som dem fra Eutrac, så spots fra andre producenter kan integreres i ProRail3-systemet og Paulmann lyser i systemer fra andre producenter. Paulmann leverer Dialux-data til belysningsplanlæggere.

Når det handler om brugen i offentlige områder såsom trapper, korridorer, foyer, køkkener eller fugtige rum, er lysene i Downlight-serien fra Ledvance en passende løsning.
Downlight Comfort-modellerne består af et aluminiumskabinet af høj kvalitet og giver brugeren mulighed for at bruge en DIP-switch til at vælge mellem de lyse farver varm-hvid (3.000 K), dagslys (4.000 K) eller kold-hvid (5.700 K) før installationen.
Alu Downlight-varianten fås i forskellige versioner - som en klassisk Downlight med integreret forkobling eller som en Slim Downlight med en ekstern driver og en meget lille installationsdybde.
Sammenlignet med lamper med kompakte lysstofrør muliggør de energibesparelser på op til 60%. Downlight-lysene leveres med en garanti på op til fem år og er velegnede takket være beskyttelsesklasse IP54 og IP44, selv til brug i støvede og fugtige miljøer.

Conrad Elektronik tilbyder et omfattende udvalg af projektører til bygningsfacader, offentlige udendørsarealer, byggepladser, parkeringspladser eller tunneller. Dette inkluderer LED-projektører fra Ledvance, som fås i forskellige effektniveauer og lyse farver samt varianter med bevægelses- og dagslyssensorer. Udendørsområder kan ikke kun belyses klart og sikkert med dem. Det er også muligt at skabe et dekorativt, varmt-hvidt lys til en indbydende atmosfære. Takket være LED-teknologi kan brugerne opnå energibesparelser på over 80% i forhold til konventionelle teknologier. De har en høj kvalitet i både design, materiale og udførelse og er lette at installere, idet det nødvendige monteringsmateriale medfølger i pakken. Projektørerne er robuste og vejrbestandige takket være en beskyttelsesklasse på op til IP65.