Strømtangen BENNING CM 1-4 gør det muligt for el-installatører at teste spænding med én hånd ved hjælp af den effektive målemetode TRUE RMS i jordede stikkontakter. Fotokilde: Benning

Åben BENNING strømtang til måleområdet CAT IV

Conrad Elektronik forhandler nu den åbne strømtang BENNING CM 1-4 med LC-display og LED-niveaudisplay. Dette professionelle værktøj giver el-installatører og serviceteknikere den perfekte blanding af en TRUE RMS strømtang og spændingstester.

Med den nye strømtang BENNING CM 1-4 udvider Conrad Elektronik sit sortiment af professionelle måle- og testteknologier til el-installatører og serviceteknikere. Fra nu af kan man således drage fordel af de vigtigste målefunktioner og egenskaber via en TRUE RMS-strømtang og spændingstester. Den åbne strømtang muliggør en nem fastgørelse til enten en fase eller en strømførende ledning med udvendig leder. Testproberne kan opbevares på bagsiden af tangen, og de er designet til at sikre en både direkte og hurtig spændingstest ved jordede stikkontakter.

De ikke-lineære belastninger, der f.eks. kan blive forårsaget af motordrev med en justerbar hastighed, frekvensomformere eller strømforsyninger til kontorudstyr og LED-lys, genererer en reaktiv effekt i netværket. Dette kan føre til unøjagtigheder i de gennemsnitsmålinger (root-mean-square, RMS), som mange multimetre og strømtænger gør brug af. I mange miljøer – især i industrielle miljøer – er dette slet ikke tilstrækkeligt. Her er der i stedet brug for faktiske, effektive vekselstrømsværdier. Derfor anvender strømtangen BENNING CM 1-4 den moderne målemetode TRUE RMS og leverer herigennem nøjagtige måleresultater, uanset om signalformen på strømmen er sinusformet eller forvrænget.

"BENNING CM 1-4 er en meget kompakt, funktionel og åben strømtang til måleområderne CAT IV 600 V og CAT III 1000 V, og den opfylder også mange af de egenskaber, som man forventer af en to-polet spændingstester," forklarer Tobias Enck fra Benning. Værktøjet muliggør strømmålinger på op til 200 A AC via den åbne strømtang samt spændingsmålinger på op til 1000 V AC/DC. De 7 LED-spændingsniveauer understøtter LCD-displayet. Det akustiske signal kan her deaktiveres manuelt. Ved spændingsmålinger på over 50 V kræves der ikke noget ekstra batteri til driften. Derudover muliggør strømtangen også fase- og kontinuitetstest og kan endvidere vise retningen på fasesekvensen.

"Bennings produkter er præget af innovation samt en høj produktionskvalitet. Vi er utroligt glade for at kunne tilføje strømtangen BENNING CM 1-4 til vores sortiment. Dette giver fagfolk mulighed for at vælge en anden og mere optimal samt tidsbesparende løsning til spændingstest," udtaler Susanne Storch, der er produktchef hos Conrad Elektronik.

Der kan findes yderligere informationer om BENNING CM 1-4 strømtang på følgende link.