Conrad Elektronik har det perfekte startsæt til el-installatører: 161 Phoenix Contact-komponenter såsom PTFIX-fordelerblokke, bæreskinneadaptere og skrueflanger i den praktiske Sortimo L-BOXX-systemkuffert. Fotokilde: Phoenix Contact

Hurtig montering uden brug af værktøj

Det omfattende startsæt CASE PTFIX L-Boxx bliver nu en del af Conrad Elektroniks brede produktsortiment, og der er tale om et yderst praktisk sæt fra Phoenix Contact, der henvender sig til el-installatører.

• 161 dele af en høj kvalitet, hvoraf de 92 er PTFIX-fordelerblokke, i en velstruktureret Sortimo L-BOXX-systemkuffert
  • Sikker, overskuelig og let tilgængelig opbevaring
  • 50% pladsbesparelse

Med startsættet CASE PTFIX L-BOXX fra Phoenix Contact udvider Conrad Elektronik nu sit sortiment af professionelle komponenter til el-installatører. Startsættet består af i alt 161 komponenter af høj kvalitet i den praktiske Sortimo L-BOXX-systemkuffert 102 og muliggør således en både hurtig og værktøjsfri montering.

De i alt 92 PTFIX-fordelerblokke er selve hjertet i sættet. Blokkene er en unik løsning fra Phoenix Contact og bygger på en såkaldt push-in-tilslutningsteknologi. De kan monteres på fleksibel vis i enten længden eller på tværs på bæreskinnen, kan monteres direkte og kan endvidere klæbes på, alt efter behov. Dette gør det muligt for el-installatører at opnå en pladsbesparelse på op til 50%. De 11 forskellige farver muliggør en intuitiv og pålidelig tildeling af leder og klemmeblok. Blokkene, som kan udvides alt efter behov, er klar til brug med det samme. Takket være push-in-tilslutningsteknologien kan forbehandlede, stive ledere – på mellem 0,14 og 6 mm² for udtagskontakten og op til 10 mm² for forsyningskontakten – monteres uden brug af værktøjer og bro. Dette resulterer i en tidsbesparelse på op til 80%. Startsættet indeholder i alt 53 bæreskinneadaptere samt 16 skrueflanger, indlægsbroer og mærkningsmateriale.

"Alle komponenter opbevares sikkert, overskueligt og let tilgængeligt i den sorte Sortimo-systemkuffert L-BOXX 102," forklarer Andre Busche, der er marketingchef hos Phoenix Contact Germany. ”Startsættet gør det muligt for el-installatører at spare tid på selve monteringen. Takket være de forskellige farver og push-in-teknologien reduceres fejlmarginen. Vores motto er: Pak ud, opret forbindelse, færdig."

Der kan findes yderligere informationer om startsættet PTFIX Sortimo L-BOXX på følgende link.