Fotokredit: © Conrad Electronic

Online Conrad Convention – Tre dage, der står i elektronikkens tegn

Fra d. 10. til 12. november inviteres gæster fra hele Europa til at deltage i virtuelle workshops på Conrad Sourcing Platform, hvor der bl.a. bliver plads til ekspert-keynotes samt produktlanceringer. Hovedemnet for Conrad Convention er elektronik.

• Elektronik-emner, der kommer ind på de forskellige Corona-problemstillinger: Online konferencer versus messebesøg
  • Hvad er nyt? Produktinnovation inden for måleteknologien
  • Det virtuelle møde: Præsentationer og workshops af og for internationale eksperter

Meget er anderledes i år. Muligheden for at arrangere personlige forretningsmøder eller at møde nye kontakter på messer er blevet en sjældenhed grundet Corona. Conrad Elektronik ønsker dog at styrke den direkte linje til kunden – på trods af Corona – og det sker digitalt på Conrad Sourcing Platform i midten af november måned, hvor virksomheden behandler de vigtigste emner inden for elektronikindustrien via arrangementet Conrad Convention. De tre dage står således i elektronikkens tegn på convention.conrad.com.

Conrad Convention er bygget op om mottoet: Explore our event – Evolve your business.

Fra den menneskelige faktor til Internet of Things

Der er inviteret elektronikentusiaster fra hele Europa, og derfor gennemføres programmet på engelsk: I de tre dage fokuserer udvalgte eksperter på de nyeste trends fra elektronikverden via keynotes og paneldiskussioner, ligesom de fremhæver udfordringer og muligheder i Corona-året 2020 og tager et kig på fremtiden. Disse ”talk”-formater vil blive indrammet af spændende podcasts samt interaktive workshops, hvis indhold helt sikkert vil blive mindeværdigt.

"Målet med Conrad Convention er at give repræsentanter for elektronikindustrien kompetente svar på nøjagtigt de spørgsmål, der i øjeblikket er aktuelle for dem," udtaler Ralf Bühler, der er CSO B2B hos Conrad Elektronik. Hver dag fremhæves der et særskilt emne – digitalisering på dag 1, sourcing på dag 2 og produkter på dag 3. Selvfølgelig kommer det også til at handle om enkle, hurtige og omfattende indkøb, der er perfekt skræddersyet til B2B-kunders behov, på Conrad Sourcing Platform samt dens specielle tjenester fra OCI til API.

Aktuelle branche- og produkttrends

Et andet vigtigt programpunkt bliver at give deltagerne et indblik i måleteknologien og de aktuelle branche- og produkttrends: Deltagerne kan bl.a. forvente at skulle overvære lanceringen af det første håndholdte oscilloskop samt en ny enhedstester fra Voltcraft. Det er dog ikke kun produktmanagers og eksterne eksperter, der får taletid i løbet af de tre dage: Ledende skikkelser fra Conrad-teamet vil rapportere om digitalisering og platformøkonomi og belyse både fordelene ved Conrad Marketplace for partnere og mulighederne med Conrad Connect IoT-platformen for virksomheder. Deltagerne kan også glæde sig til pauserne, der bliver yderst underholdende. Her vil der nemlig komme opskrifter og madlavningstips til hjemmekontorets kantine samt en gennemgang af afslappende yoga-øvelser, der kan udføres på kontoret.

Der kan findes en liste over programpunkter og tidspunkter på følgende link: convention.conrad.com

Billeder i høj opløsning er tilgængelige på Conrad Presse Website via følgende adresse.

CONRAD | PORTRÆT

Conrad Elektronik har siden 1923 været indbegrebet af teknik og elektronik.I dag tilbyder Conrad sine privat- og erhvervskunder produkter og tjenester via sin Conrad Sourcing Platform på conradelektronik.dk. Uanset om det drejer sig om basal teknik, special anvendelser, skræddersyede services eller individuelle løsninger, så kan teknik- og elektronikforbrugere dække deres komplette tekniske behov gennem Conrads professionelle Sourcing Platform. Over 750 000 produkter fra førende producenter, såvel som omfattande tjenester, kan anskaffes hurtigt. Erhvervskunder drager ikke alene fordel af den personlige vejledning og service gennem forretningsrådgivere, men også af de individuelle tilpassede eProcurement-løsninger. Med 20 butikker i hele Tyskland og filialer i 16 af Europas lande er familievirksomheden med hovedsæde i Hirschau i bayern en af de førende Omnichannel-udbydere for bekvem One-Stop-shopping.

Conrad Connect, en af de førende Internet of Things-projekt-platforme, muliggør desuden producent overskridende sammenkobling af smarte enheder, apps og services til virksomheder og privat brug.