M5Stack-udviklingsmiljøet forenkler fremstilling af prototyper og fremskynder softwareudvikling.

Conrad distribuerer et nyt udviklingsmiljø til kreative udviklere under mærket MAKERFACTORY

Conrad har udvidet sit sortiment med flere forskellige produkter fra den nye M5Stack-serie, der fås på det europæiske marked under sit eget mærke, MAKERFACTORY. M5Stack-serien er udarbejdet til at blive trendprodukter og henvender sig til B2B-kunder såsom nystartede virksomheder, forsknings- og udviklingsafdelinger, skoler og universiteter. Den henvender sig også til og understøtter B2C-kunder såsom producenter, tekniknørder og trendfølgere og hjælper dem i udviklingen af innovative teknologiprojekter.

B2B-kunder, der bruger M5Stack-serien, vil sætte pris på muligheden for at producere prototyper nemt, hurtigt og uden hardwaredesign. En anden fordel er, at brugerne kan anvende forskellige programmeringssprog, herunder Arduino, C/C++, MicroPython og Blockly.

Denne serie er ideel til producenter, trendfølgere, hobbyfolk, opfindere og teknikere, der kan have brug for en prototypeplatform, som repræsenterer slutproduktet, og hvor projektudvikling ikke kun er let, men også meget hurtig.

"M5Stack er et komplet udviklingsmiljø klar til brug til ESP32-mikrocontrolleren i en robust pakke med en integreret TFT-skærm og tre frit programmerbare valgtaster", forklarer Patrik Götz, Conrad Technology Center. "Med denne serie kan moduler med udvidelsesfunktioner stables direkte oven på hinanden i huset – deraf navnet M5Stack. Dette giver brugerne en komplet enhed, som de kan installere på en ønsket placering."

Udover de tre M5Stack-varianter (Core Black, Core Grey og Core Fire) tilbyder Conrad også M5GO IoT-startsættet og M5STACK Faces-sættet. Ekstra eksterne enheder såsom sensor- og aktuatormodulerne i M5GO-sættet kan sluttes til M5Stack via Grove I2C-udvidelseskonnektoren.

Andre produkter, der tilbydes i M5Stack-sortimentet, omfatter et GPS-modul, et 3,7 V/700mAh-batterimodul, et prototypemodul og et forsøgssæt til prototyper, M5CAMERA-kamera, en ladestation med DHT12-sensor, FRAME-monteringsrammen (2 sæt) og et multifunktionsur med armbånd.

Yderligere oplysninger om alle MAKERFACTORY-produkter kan findes her

Download foto her