Et særligt sikkert måleapparat til registrering af fejlstrømme, og som er både hurtigt og brugervenligt: Den nye strømtang VC-1310 fra Voltcraft. Fotokilde: Conrad

Ny lækstrømtang fra Voltcraft

Det vigtigste er at være sikker! Den nye VC-1310 strømtang, der også fungerer som lækstrømstester, udvider Voltcrafts udvalg af sikkerhedsrelateret måleteknologi.

• Praktisk: Kontaktløs måling, selv ved større tværsnit
  • Sikkert og hurtigt: Registrerer på pålidelig vis fejlstrømme fra så lidt som 100 µA AC
  • Billigt: Optimalt forhold mellem pris og ydelse

En af udfordringerne inden for sikkerhedsrelevant måleteknologi er at skulle bestemme målte værdier med stor præcision, selv under vanskelige arbejdsforhold, alt imens man gør håndteringen så sikker og nem som muligt. Voltcraft har i forbindelse med deres 40-års jubilæum udvidet sit udvalg af måleteknologi med en ny strømmåler, der har et særligt bredt måleområde: "Med den nyudviklede VC-1310 tager Voltcraft konsekvent det næste skridt," beretter Susanne Storch. Som Senior Expert Product Manager er hun ansvarlig for måle- og testteknologiområdet på Conrad Sourcing Platform, der i øjeblikket omfatter mere end 80.000 varer.

Der opnås en større fleksibilitet takket være et større måleområde

Fejlstrømme kan ikke kun beskadige elektriske systemer og enheder. Enhver, der betjener defekt udstyr eller kommer i kontakt med defekt udstyr, udsættes for fare. Disse kan detekteres med det samme med Voltcrafts strømmåler: Strøm kan måles sikkert og nøjagtigt fra 100 µA AC og op til 200 A AC i CAT II 600V-området.

Den brede klemmeåbning med en diameter på3,05 cm muliggør målinger af større tværsnit. Ved måling med lækstrømstesteren skal lederen, der skal testes, ikke adskilles. Det sparer både tid og penge. Det usædvanligt gode forhold mellem pris og ydelse gør også Voltcraft VC-1310 strømmåleren ekstremt attraktiv inden for uddannelses- og byggeteknologi.

Pålidelig, præcis og sikker

VC-1310 tilbyder løsninger til pålidelige måleresultater og en praktisk håndtering, selv i udfordrende situationer: Den har en Data Hold-knap til at fryse målte værdier, så man bliver i stand til at læse dem på nem vis - en smart funktion til de situationer, hvor lederen, der skal måles, er svær at nå, og displayet ikke er synligt. Skulle lysforholdene også være dårlige, sikrer LED-baggrundsbelysningen en optimal læsbarhed. Det 3,5-cifrede LC-display har 1999 tællinger samt en overbelastningsindikator.

2 fordele for miljøet

Ved længere tids inaktivitet slukkes Voltcraft strømmåleren af sig selv og sparer dermed energi til næste anvendelse. Derudover er der blevet lagt vægt på at skabe en miljøvenlig emballage, hvor der slet ikke er anvendt plast. Uanset om det drejer sig om elektrisk måle- og miljømåleteknologi, strømforsyning og strømførende dele, opladningsteknologi og powerbanks, batterier og akkumulatorer eller endoskoper: Fagfolk inden for elektrohåndværk, vedligeholdelse, bygningsteknologi, udvikling eller uddannelse værdsætter det solide håndværk og den innovative teknologi i Voltcraft-produkter, som er blevet afprøvet og testet i praksis gennem 40 år.