: I laboratorietests kunne UV-C-lyskilden fra Philips – ved en belysningstid på 9 sekunder –  neutralisere 99% af SARS-CoV-2-virus på den pågældende overflade. Fotokilde: Philips
: I laboratorietests kunne UV-C-lyskilden fra Philips – ved en belysningstid på 9 sekunder – neutralisere 99% af SARS-CoV-2-virus på den pågældende overflade. Fotokilde: Philips

UV-C-bordlampen desinficerer enkelt og sikkert

Med UV-C-bordlampen fra Philips kan genstande og overflader hurtigt og effektivt desinficeres, og dermed beskyttes man mod sygdomme.

• Enkel betjening takket være tydelig skrift og stemmestyring
  • Ekstra beskyttelse af mennesker og dyr vha. bevægelsessensorer og timer
  • Særligt produktdesign i metalkabinet for effektiv desinfektion

Vira, bakterier, skimmel, sundhedsskadelige sporer og andre sygdomsfremkaldende stoffer kan hurtigt og nemt fjernes fra overflader via UV-C-desinfektionslampen fra Philips. Desinfektion med UV-C-belysning er derudover væsentligt mere skånsom for miljøet end ved anvendelse af kemikalier. Med UV-C-lampen fra Philips udvider Conrad Elektronik sit udvalg af beskyttelses- og hygiejneartikler, hvor man f.eks. også finder desinfektionsmidler, mund- og næsebeskyttelse (FFP2) samt skillevægge. B2B-sortimentet omfatter over 750 000 produkter på Conrad Sourcing Platform.

Den høje virkningsgrad af desinfektionen med UV-C-lampen fra Philips sikres af UV-C-rørenes høje kvalitet samt bordlampens robuste metalkabinet, der uden problemer modstår den indvirkning, som UV-C-lys ellers har på plastickabinetter. Hvor virksom desinfektionen i sidste ende er, afhænger af desinfektionsvarigheden, afstanden samt typen af overflade/objekt. I laboratorietests kunne UV-C-lyskilden fra Philips – ved en belysningstid på 9 sekunder – neutralisere 99% af SARS-CoV-2-virus på den pågældende overflade.

”Bygningsmanagement og Smart Home hører til de områder, der kan profitere af en målrettet indsats med den nye UV-C-desinfektionslampe. Også virksomheder, der betragter desinfektion af kontorer som en kedelig og tidskrævende opgave, kan nemt og enkelt desinficere genstande og overflader med UV-C-desinfektionslampen fra Philips. Det kan ske i såvel frokostpausen som efter fyraften. På den måde beskyttes medarbejderne, der kan vende tilbage til en normal hverdag på arbejdspladsen,” forklarer Bettina Junge, Senior Expert Product Management hos Conrad Electronic.

UV-C-desinfektionslampen fra Philips fungerer også i serviceerhvervene, såsom restauranter, frisørsaloner, fitnesscentre og skønhedsklinikker, der således kan øge sikkerheden og hygiejnen. Lampen er ideel ved arbejdsdagens slutrengøring, hvor den hjælper med at bekæmpe vira af enhver art, og dermed beskyttes såvel kunder som medarbejdere mod diverse sygdomme. Det samme gælder i detailhandlen, hvor man med UV-C-lampen kan garantere en højere sikkerhed under pandemien. Takket være lampens simple anvendelse desinficeres overflader i en omkreds af 4 meter.

Rowana Lee, Division Leader Digital Products hos Signify, forklarer desinfektionslampens betydning på følgende vis: ”Mens verden indstiller sig på udfordringerne og den nye normalitet som følge af COVID-19-pandemien, bidrager vi med UV-C-lampen fra Philips, der dækker det voksende behov for desinfektionsløsninger.”

UV-C-lampen har en timersikring på henholdsvis 45, 30 og 15 minutter, og udviklerne har lagt særlig vægt på at opnå den nemmest mulige betjening. Resultatet er, at Philips UV-C-desinfektionslampen nemt kan tages i brug takket være en trin for trin-stemmestyring og et overskueligt betjeningspanel med tydelig skrift. I forhold til andre traditionelle desinfektionslamper er Philips’ UV-C-desinfektionslampe væsentligt nemmere at anvende.

Eftersom UV-C-stråling kan være skadelig for øjne og hud, opfordres brugeren via stemmestyringen til at forlade lokalet, før lampen tændes, men brugeren beskyttes også af de indbyggede bevægelsessensorer. Disse opfanger menneskers og dyrs bevægelser og slukker straks lyset, hvis sådanne registreres.

Læs mere om UV-C-desinfektionslampen fra Philips hos Conrad Elektronik på følgende link.