Dekton® by Cosentino supplerer den prisvindende Industrial Collection

Den spanske Cosentino Gruppe, som er markedsleder på produktion og distribution af innovative overflader til arkitektur og design, har udviklet fire nye farver, som supplerer den allerede markante Industrial Collection, som er designet i samarbejde med den anerkendte designer og arkitekt, Daniel Germani,. Igen sætter de ultrakompakte Dekton® overflader nye standarder ved at kombinere innovation og forskning med smukke æstetiske linjer.

Laos

Inspireret af industrielle materialer, er Laos en banebrydende nyfortolkning af cement. Med sin mørke farves vejrbidte struktur tilfører Laos kollektionen ny personlighed, genfortolker den og viser et nyt innovativt udtryk. Æstetikken er baseret på et mat finish med grå årer og gyldne toner, som er ideel til avant-garde indretninger med et stærkt personligt udtryk.

Soke

Sokes rolige, levende udtryk er inspireret af klassiske cementgulve. Strukturens realistise revner er diskret indarbejdet i den detaljerede baggrund – og designet er en perfekt kombination af gråtoner og nuancer, der gør designet anvendeligt i vidt forskellige indretninger.

Kreta

Kretas rolige struktur er inspireret af klassiske cementgulve – og skaber et enkelt og roligt udtryk med mørke og lyse områder, der blender ind og giver karakter. Den matte overlade og de grå toner matcher en bred vifte af materialer og gør Kreta anvendelig i mange designløsninger.

Lunar

Industriel æstetik og en genfortolkning af cement er udgangspunktet for Lunar, som med sit bløde udtryk og den lyse base gør farven fashionminded og aktuel. Mønsteret og baggrunden er afbalanceret og flyder sammen til et anvendeligt udtryk med bred appel.

De unikke Dekton® karakteristika

Med lanceringen af Laos, Soke, Kreta and Lunar omfatter Dekton® Industrial kollektionen nu otte innovative farver – og de fire nye nuancer Trilium, Radium, Nilium og Orix, som har markeret Dekton® Industrial som et iøjnefaldende, nyskabende og urbant valg.

Dekton® Industrial løfter metal, rust og cement, som længe har været en del af de globale designtrends, ind i en nye æra – og giver dem nyt liv i samspil med designere og arkitekter over hele verden. Æstetikken og de unikke tekniske egenskaber, som omfatter både modstandsdygtighed mod UV-stråler, ridser, pletter og varme, gør dem anvendelige både indendørs og udendørs – ikke mindst på grund af formater op til 144 x 320 cm og pladetykkelser fra 8 til 30 mm.

For yderligere oplysninger og supplerende billedmateriale kontakt Gitte Jæger | PR ansvarlig Cosentino Danmark | Telefon 23 90 95 44 | Mail gitte@bindeled.dk

• Arkitektur

• cosentino