Inspireret af cement og natursten: Cosentino lancerer årets Dekton® og Silestone® Nyheder

Cosentino Gruppen, verdens førende producent og distributør af innovative overflader til arkitektur og design, lancerer lige nu nye farver i de attraktive Dekton® og Silestone® overflader – en global lancering som primært kan karakteriseres ved to gennemgående æstetiske trends: Den ene med afsæt i udtrykket og den kromatiske mangfoldighed af cement – og den anden med en klar reference til forskellige, markante natursten.

Med cement som inspiration

Cosentino har nyfortolket de forskelligartede grå og industrielle nuancer, som kendetegner byggematerialer som cement og beton, hvis tilstedeværelse i avant-garde og nutidigt design bliver mere og mere markant. Linjen omfatter de nye nuancer Laos, Soke, Kreta og Lunar fra den karakteristiske Dekton® Industrial Collection, og Brooklyn og Silver Lake fra den smukke Silestone® Loft Serie.

Med afsæt i naturen

Cosentino fortsætter med at hente inspiration i naturen, skønheden i det kontinuerlige – den smukkeste, mest kendte og mest efterspurgte natursten, marmor. Trenden er genkendelig og markant og omfatter de nye Dekton® farver Vera og Kira samt de nye klassikere Pearl Jasmine, Eternal Marfil og Desert Silver fra Silestone® Eternal Collektion.

De nye farver blev præsenteret ved Milano Design Week 2018, hvor både professionelle partnere og kunder tog særdeles positivt imod de nye kollektioner. De helt nye Dekton® og Silestone® linjer er Cosentinos svar på de æstetiske og dekorationsmæssige trends, der lige nu ses i både udendørs- og indendørsarkitektur – og vil være at finde på det danske marked i sensommeren 2018.

Dekton® by Cosentino

Cosentino har udviklet fire eksklusive farver, som er elegante udvidelser af den prisbelønnede Industrial Collection. De nye ultra-kompakte Dekton® overflader har fået navnene Laos, Soke, Kreta and Lunar og genfortolker med rolig, detaljeret æstetik forskellige cementoverflader.

Vera og Kira

Med naturens rene æstetik som hovedinspiration, lancerer Cosentino to nye farver Dekton® Natural Kollektionen.  Vera og Kira er inspireret af det elegante, detaljerige udtryk af den populære Gris Pulpis marmor – og forskellen mellem de to ligger i farveholdningen.

Silestone® by Cosentino

Silestone® Loft Serien

Cosentino præsenterer en ny, sofistikeret linje med to farver, der giver en frisk og nutidig vinkling på det industrielle og arkitektoniske udtryk i cement og beton. De nye The Silestone® Loft farver hedder Brooklyn og Silver Lake, to klassiske farver, der kombinerer fortid, nutid og fremtid.

Silestone® Eternal udvidelse

Den succesrigeSilestone® Eternal Kollektion, som er en hyldest til historiens mest populære, naturlige marmornuancer, suppleres med Classic Calacatta, Bianco Calacatta, Eternal Marfil, Eternal Emperador and Desert Silver. De fem nye farver tilfører kollektionen nye autentiske, naturlige, æstetiske marmorudtryk og kombinerer dem med teknologi, innovation, kvalitet og funktionaliteten i Silestone®.

For yderligere oplysninger og supplerende billedmateriale kontakt  Gitte Jæger | PR ansvarlig Cosentino Danmark | Telefon 23 90 95 44 | Mail gitte@bindeled.dk

• Arkitektur

• badeværelse