Verdensnyhed: Tyngdedyne nu med dun

Luftige og isolerende andedun af høj kvalitet og de bittesmå glasperler, som giver den behagelige omfavnende effekt, bidrager til at denne nye tyngdedyne til dyb søvn og fjerlette drømme, der har den perfekte balance mellem den omfavnende vægt, den dejlige fornemmelse af en luftig dundyne og evnen til at regulere kropstemperaturen også under kølige nætter.

CURA of Sweden lancerer nu CURA® Pearl Down – et unikt produkt fyldt med andedun af høj kvalitet. Tyngdedynen er fremstillet af naturlige materialer og giver en afbalanceret kombination af de klinisk dokumenterede virkninger fra den omfavnende vægt og temperaturregulerende andedun. Vægten kommer fra naturlige glasperler af kvartssand, der holdes jævnt fordelt og sikrer en kontinuerlig følelse af omfavnelse. En omfavnelse som naturligt hjælper dig med at sove bedre.

– Denne tyngdedyne og dens tilhørende søskende (CURA® Pearl Double Down) blev udviklet efter feedback fra nogle af vores kunders som ønskede en fluffy og varmere tyngdedyne. Vi lyttede, eksperimenterede og fandt frem til to luftige muligheder. Tricket var at tilføje andedun af høj kvalitet i store rum adskilt fra de mindre rum, hvor de små glasperler er anbragt og holdes på plads. De større rum holder desuden dunene luftige og glasperlerne jævnt fordelt, siger Sanja Jovansdotter, Head of Assortment hos CURA of Sweden.

CURA® Pearl Double Down har en større mængde dun end sin søskende (Pearl Down), hvilket gør den til den mest fluffede og luksuriøse tyngdedyne på markedet. Begge dyner bærer præg af ekstraordinær kvalitet, funktion og komfort.

Hvad er en tyngdedyne?

En tyngdedyne er en dyne med et 3 til 13 kg tungere fyld fra bittesmå glasperler. Vægten og trykket imod vores krop og hud stimulerer dybe hudreceptorer og føles som en blid og behagelig omfavnelse. Trykket imod krop og hud kaldes dybtrykstimulering (DPS - Deep Pressure Stimulation) og aktiverer frigivelsen af 'feel-good' hormoner i vores hjerne som serotonin og oxytocin samt nedsætter stresshormonet kortisol.

Denne beroligende virkning skaber et væld af positive følelser, som bidrager til øget afslapning og bedre søvnkvalitet for de fleste mennesker. Nervesystemet hjælper den enkelte med at slappe af, sove bedre og det reducerer stress og angst på en naturlig, ikke-invasiv måde. Når du sover under en tyngdedyne, øges også søvnhormonet melatonin, som gør dig søvnig. På denne måde giver en tyngdedyne en bedre søvnoplevelse og dermed en øget følelse af velvære sammenlignet med en normal dyne.

Effekten er videnskabeligt bevist til gavn for både gode og udfordrede sovende.

Et stort udvalg

CURA's brede udvalg af tyngdedyner giver alle brugere en bedre søvnoplevelse. En dyne vejer mellem 3 og 15 kg, og den rigtige vægt vælges ud fra retningslinjen om, at tyngdedynen skal veje mellem 10 og 15 procent af din kropsvægt. Funktioner som temperatur, materiale og åndbarhed i betrækket vælges efter dine sovevaner og individuelle behov. Uanset hvad du foretrækker, er en CURA-dyne en videnskabeligt dokumenteret og medicinsk certificeret naturlig mulighed for at forbedre søvnsundheden og dermed en forbedret livskvalitet.

• Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler

• tyngdetæpper