KLS Ugglarps planlægger opkøb af Charkuterifabriken Sverige AB

KLS Ugglarps vil styrke sin position inden for svensk charcuteriproduktion yderligere.

Som en del af KLS Ugglarps strategi om at vokse som en svensk bæredygtig fødevarevirksomhed, ser Danish Crowns svenske virksomhed hele tiden på nye muligheder for at forædle sine produkter. Derfor har KLS Ugglarps indgået en aftale med Charkuterifabriken Sverige AB om et virksomhedsopkøb, som netop er sendt til den svenske Konkurrencestyrelse til godkendelse.

- Det er en del af vores langsigtede strategi at skabe mere vækst inden for de forædlede produkter. Bidraget fra Charkuterifabriken Sverige ABs hurtigt voksende forretning og innovative team bliver en vigtig del af vores virksomhed, siger Jonas Tunestål, CEO i KLS Ugglarps.

Charkuterifabriken Sverige AB blev grundlagt i 2011, dengang under navnet Nordströms Sverige AB, men skiftede til sit nuværende navn i 2015. Charkuterifabriken, der ligger i Halmstad, producerer charcuteriprodukter som består af skiveskåret sandwichpålæg, bacon, flæskesteg, øl pølse og kølede måltidsløsninger.

- KLS Ugglarps udvikler sig meget positivt og er i dag markedsleder på det svenske marked. Vi har gennem årene købt flere mindre virksomheder i Sverige inden for forædling og med succes integreret dem i den eksisterende virksomhed. Vores svenske organisation har både evnerne og ressourcerne til at fortsætte i det spor, så der er absolut perspektiv i købet af Charkuterifabriken, siger Jais Valeur, Group CEO i Danish Crown.

Charkuterifabriken Sverige AB, har produktion i Halmstad, omsatte sidste år for godt 1.000 millioner SEK og har omkring 200 ansatte.

KLS Ugglarps er markedsleder inden for svensk kødproduktion med fire slagterier og tre charcuterifabrikker i det sydlige Sverige. KLS Ugglarps omsatte sidste år for SEK 7.000 millioner, har 1.500 ansatte og samarbejder med godt 6.000 svenske landmænd.

• Fødevarer, fødevareteknologi

--- o0o ---