Pressemeddelelse -

Eaton lancerer ny intelligent UPS-software der skånsomt sørger for nedlukning af computere ved strømafbrydelse

Eaton Corporation annoncerer i dag lanceringen af en ny applikation ved navn Intelligent Power Protector (IPP) der er en udvidelse af Eatons softwareserie Intelligent Power®. Den nye applikation giver kontrolleret og skånsom nedlukning af computere og servere som holdes i drift af en UPS (Uninteruptible Power Supply) i tilfælde af en længerevarende strømafbrydelse. Skånsom nedlukning gør det muligt at gemme igangværende arbejdsprocesser og bevare data, hvilket forhindrer ødelagte filsystemer og data. Intelligent Power® serien består nu både af IPP samt overvågningssoftwaren Intelligent Power Manager (IPM), der blev introduceret i sommeren 2009.

IPP anvender den samme brugervenlige og webbaserede interface som IPM: Ud over at give UPS-overvågningsfunktioner via netværket gør softwaren det også muligt at overvåge UPS’er lokalt både via serielle- og usb-forbindelser.

IPP advarer administratorer og brugere via e-mail, hvis der er risiko for, at back-up strømmen, som UPS’en leverer ved strømafbrydelse, kan blive afbrudt. Herefter udfører IPP en kontrolleret nedlukning, før UPS'ens batteri løber tør for strøm. Dette er med til at minimere skader og gør det muligt at reagere hurtigt i situationer med strømproblemer eller afbrudt strømforsyning.

IPP adskiller sig fra IPM ved at den er specielt udviklet til at overvåge én computer og én UPS ad gangen. Med andre ord så overvåger den tilstanden for den UPS, som leverer strøm til den pågældende computer. Softwaren er også ideel i situationer, hvor der ikke er brug for at styre komplekse netværk af for eksempel PDU’er og UPS’er. Desuden er den udviklet til at arbejde fuldstændigt sammen med IPM-softwaren, der kan bruges til at styre adskillige IPP-applikationer.

”Under udviklingsfasen af vores softwareløsninger har vi haft særlig fokus på brugervenlighed og forenklede valgmuligheder. Med Intelligent Power softwareserien er det vores mål at gøre det nemmere for vores kunder at vælge den software, der passer bedst til deres behov,” siger Tatu Valjakka, Product Manager i Eaton Power Quality, EMEA.

”Derudover forenkler brugen af et fælles interface det hele for både brugerne og vores partnere. Vi er nu også i stand til at videreudvikle vores produktudbud som en helhed i stedet for at skulle vedligeholde en række forskellige produktserier."

Brugervenligheden øges yderligere i kraft af softwarens evne til automatisk opdatering via internettet.

IPP erstatter softwareprodukter inden for Eaton LanSafe, NetWatch og Network Shutdown Module. Den kan downloades gratis fra Eaton Power Quality-websiden på www.eaton.com/powerquality.

• Erhverv

Jette Lehmann Grønberg